From the past to the future : self-concepts of English language teachers from Finland and Korea
Park, N. (2015). From the past to the future : self-concepts of English language teachers from Finland and Korea. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 39-55). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49414
Julkaistu sarjassa
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisujaTekijät
Päivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© Park & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys 2015
This article explores 1) how two English language teachers from Finland and Korea develop their self-concept as English learners throughout their English learning trajectory, and 2) the positive motivational effects of self-reflective experiences upon the research participants. To obtain more holistic research findings, a combination of verbal in-depth interviews with visual artworks depicting English learning timeline and self-portraits were used. The data were subjected to a thematic analysis, the results of which appear to indicate that the interviewees’ self-concept as an English learner is dynamically influenced by fluctuations in their learning trajectory, and that it will continue to develop as the teachers grow in their life journey. The interviewees’ self-concepts as an English learner and teacher are interrelated: self-reflective experiences appear to generate positive motivational effects by fostering a belief that the interviewees’ ideal English learner self- concept can influence their ideal English teacher self-concept.
...
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistysEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-61-8Kuuluu julkaisuun
Kielen oppimisen virtauksiaISSN Hae Julkaisufoorumista
0781-0318Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/49414Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25264690
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ... -
Current L2 self-concept of Finnish comprehensive school students : The role of grades, parents, peers, and society
Kangasvieri, Teija; Leontjev, Dmitri (Elsevier BV, 2021)L2 (second/foreign language) motivation research in Finland has been scarce. Furthermore, international motivational research has focused more on ideal and ought-to selves, leaving the current L2 self-concept in the ... -
“We have a lot of tools, but the soil is not good enough” : reasons Behind the Differences in English Language Skills in Finland and South Korea
Mikkonen, Pinja (2022)Suomi ja Etelä-Korea ovat molemmat usein erinäisten oppimistuloksia mittaavien tutkimusten (esim. PISA) kärkikastissa. Kuitenkin Education Firstin organisoimassa English Proficiency Index -testissä Suomi on kymmenen parhaan ... -
Friend or foe? : attitudes to and beliefs about English in Finland expressed by Finnish as a second language learners
Malessa, Eva (2011)Tutkin pro gradu -työssäni S2-oppijoiden käsityksiä englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa. Aiemmat tutkimukset englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa ovat keskittyneet suomalaisten äidinkielenpuhujien ... -
Note the modes! : a multiliteracies material package for an English module
Pitkäranta, Ella (2022)Ensimmäinen monilukutaidon määritelmä pohjaa The New London Groupin (2000) artikkeliin, jonka mukaan monilukutaito tarkoittaa tulevaisuuden kannalta välttämätöntä multimodaalista lukutaitoa. Nykyään termillä viitataan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.