Kieli objektina : miten lapset mieltävät kielen
Dufva, H., Alanen, R., & Aro, M. (2003). Kieli objektina : miten lapset mieltävät kielen. In K. Merja, & P. Nina (Eds.), Kieli ja asiantuntijuus (pp. 295-315). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 61. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59888
Date
2003Copyright
© 2003 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
In this article, children’s views to language are discussed. The data comes from a project called Situated metalinguistic awareness and foreign language learning. It is argued that in children’s conceptualizations, the knowledge and skills that are required at school are separate from the skills of everyday life. For example, the English
they learn in everyday life - “Play Station English” - is not identified with the “Classroom English”. It is suggested that the gap between school and everyday life, or, between different school subjects dealing with language (mother tongue and foreign languages) should be better bridged.
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryParent publication ISBN
951-9388-49-4Is part of publication
Kieli ja asiantuntijuusKeywords
Original source
https://journal.fi/afinlavk/article/view/59888Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/14042250
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
University Exchange Students’ Practices of Learning Finnish : A Language Ecological Approach to Affordances in Linguistic Landscapes
Szabó, Tamás Péter; Dufva, Hannele (Springer International Publishing, 2020)In linguistic landscape (LL) studies, various projects have demonstrated how language learners benefit from tasks that involve the documentation and interpretation of the LL. In this chapter, we investigate how Finnish as ... -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Varhainen kielen oppiminen ja kielitietoisuus
Mäntylä, Katja (Turun yliopisto, 2021) -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ...