Varhainen kielen oppiminen ja kielitietoisuus
Mäntylä, K. (2021). Varhainen kielen oppiminen ja kielitietoisuus. In H. Hurme, & M. Maijala (Eds.), Vauhtia ja virikkeitä varhennettuun kielenopetukseen : Opas varhentaville opettajille (pp. 21-28). Turun yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8477-0
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 Turun yliopisto
Julkaisija
Turun yliopistoEmojulkaisun ISBN
978-951-29-8477-0Kuuluu julkaisuun
Vauhtia ja virikkeitä varhennettuun kielenopetukseen : Opas varhentaville opettajilleAsiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8477-0Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/100880002
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kieli objektina : miten lapset mieltävät kielen
Dufva, Hannele; Alanen, Riikka; Aro, Mari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2003)In this article, children’s views to language are discussed. The data comes from a project called Situated metalinguistic awareness and foreign language learning. It is argued that in children’s conceptualizations, the ... -
Motivaation monet tekijät
Kangasvieri, Teija (Suomen kieltenopettajien liitto ry, 2023)Väitöskirjassa tutkittiin peruskoululaisten kielivalintoihin ja kielenoppimismotivaatioon vaikuttavia tekijöitä. -
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021) -
Where communication flows, languages swim freely : developing fieldwork methods for investigating preschool children's language beliefs
Almér, Elin (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)In this paper I reflect on methodological aspects to take into consideration when developing methods for investigating three- to five-year-old children’s beliefs about language, language use and bilingualism. I analyze ... -
“Det är viktigt att elever ser språk och ord" : lärarstuderandes visualiseringar av svenskan i det framtida yrket
Rosvall, Camilla; Kautonen, Maria (Itä-Suomen yliopisto, 2024)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.