Virtuaalihyödykkeiden ominaisuudet ja myynti videopeleissä
Viime vuosikymmenien aikana videopeliala sekä sitä käsittelevä tutkimus on ollut kiihtyvässä kasvussa. Perinteisten hyödykkeiden lisäksi nykyisin myytävät virtuaalihyödykkeet ovat merkittävässä asemassa kuluttajille tarjottavina tuotteina. Aiempi tutkimuskirjallisuus keskittyy analysoimaan käyttäjien kokemuksia virtuaalihyödykkeiden kauppaan liittyen. Tarkastelemalla virtuaalihyödykkeiden ominaisuuksia sekä kauppapaikkojen toimintoja kuvataan uudenlaiseen kaupankäyntiin vaikuttavia tekijöitä. Tässä tutkielmassa selvitettiin, millaiset virtuaalihyödykkeen ominaisuudet vaikuttavat tuotteen myyntiin sekä miten virtuaalihyödykkeiden kauppapaikat tukevat asiakastyytyväisyyttä ja ostomotivaatiota. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kirjallisuuskatsausta hyödyntäen kansainvälisissä lehdissä julkaistuja tutkimusartikkeleja. Tutkimuksessa havaittiin, että käyttäjien tunteet ovat vahvasti sidoksissa ostopäätöksen tekemiseen.
Virtuaalihyödykkeiden myynnissä on keskityttävä tarkastelemaan hyödykkeiden emotionaalista arvoa sekä mittaamaan käyttäjätyytyväisyyttä. Työkaluja näiden edistämiseksi ovat alustan tarjoamat sosiaaliset toiminnot.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5358]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen
Tonteri, Tomi (2018)Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ... -
Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä
Tiira, Tommi (2013)Tiira, Tommi Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 35s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Moilanen, Panu Verkkopelejä pelaavien ihmisten määrä on ... -
Musiikki pelaajan ohjaajana ja narratiivin tukijana videopeleissä
Puoskari, Sanni (2024)Pelitutkimus on vielä varhaisessa vaiheessa ja pelimusiikin tutkimus on vasta viimevuosina noussut omaksi tutkimusalakseen. Pelit ovat kuitenkin elokuvien rinnalle nouseva ilmiö mediassa, jota on tärkeä tutkia, jotta niitä ... -
Free-to-play ja loot boxit : virtuaaliset esineet videopelien ansaintamallina
Kovanen, Valtteri (2022)Peliala on kokenut viime vuosikymmenen aikana suurta kasvua ja tämän mukana uusi free-to-play ansaintamalli on noussut suosioon. Ensiksi tässä kandidaatintutkielmassa käsitellään kirjallisuuskatsauksen keinoin tätä suurta ... -
Matchmaking-järjestelmät videopeleissä
Karppinen, Paavo (2021)Ottelunmuodostuksella (matchmaking) tarkoitetaan tapaa valita pelaajat pelaamaan ottelua. Taitoihin perustuva matchmaking ei ole enää nykyaikana ainoa mahdollinen järjestelmä vaan parempia vaihtoehtoja on saatavilla, kuten ...