Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä
Tiira, Tommi
Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 35s.
Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma
Ohjaaja(t): Moilanen, Panu
Verkkopelejä pelaavien ihmisten määrä on lähivuosina kasvanut huomattavasti ja peleistä on tullut osa ihmisten arkipäivää. Älypuhelin löytyy nykyään reilus-ti yli miljardin ihmisen taskusta, tablet-laitteet kasvattavat suosiotaan jatkuvasti ja lisäksi perinteisemmin tietokoneella pelaavienkin määrä on kasvussa.
Peleissä käytetään useita erilaisia tapoja saada voittoa palveluntarjoajalle ja tässä tutkimuksessa käsittelen niistä yhtä, virtuaalihyödykkeiden myyntiä oikealla rahalla. Virtuaalihyödykkeiden myynti oikealla rahalla on nopeasti suosiotaan kasvattava ansaintalogiikka verkkopelien keskuudessa. Verkkopele-jä pelaavat miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ja he ostavat virtuaalihyödyk-keitä vuosittain monella miljardilla eurolla.
Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkimus virtuaalihyödykkeiden kauppaan vaikuttaviin tekijöihin. Tutkimus keskittyy erityisesti virtuaali-hyödykkeen käsitteeseen, ihmisten motiiveihin ostaa virtuaalihyödykkeitä sekä virtuaalihyödykkeiden kysyntään vaikuttamiseen.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen
Tonteri, Tomi (2018)Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ... -
Virtuaalihyödykkeiden ominaisuudet ja myynti videopeleissä
Kolehmainen, Verneri (2022)Viime vuosikymmenien aikana videopeliala sekä sitä käsittelevä tutkimus on ollut kiihtyvässä kasvussa. Perinteisten hyödykkeiden lisäksi nykyisin myytävät virtuaalihyödykkeet ovat merkittävässä asemassa kuluttajille ... -
Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina
Burtsov, Henri (2011)Burtsov, Henri Samuli Virtuaalitalous ilmiönä ja sen hyödyntäminen yrityksen liiketoimintamallina Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 26 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Seppänen, Ville Vir ... -
Virtual goods sales : new requirements for business modelling?
Hamari, Juho (2009)Selling virtual goods is an increasingly popular revenue model for operators of social online services, examples of which are virtual worlds and social networking services. Compared to more traditional revenue models, such ... -
Mobiilipelien virtuaalihyödykkeiden ostoon johtavat tekijät
Mikkonen, Riku (2015)Tutkielmassa perehdytään virtuaalihyödykkeeseen mobiilipeleissä ja niiden ostamiseen johtaviin tekijöihin. Pääasiallisena tarkoituksena on löytää tekijöitä, jotka johtavat pelaajan ostamaan virtuaalihyödykkeitä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.