Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa
Virinkoski, R. (2022). Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 32(3), 11-16. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf
Julkaistu sarjassa
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletinTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Niilo Mäki Instituutti, 2022
KM Riitta Virinkosken erityispedagogiikan väitöskirja “Teachers’ Practices and Competence to Assess Students’ Academic Skills in Primary School” tarkastettiin Jyväskylän yliopistossa 11.3.2022. Vastaväittäjänä toimi professori Marita Mäkinen Tampereen yliopistosta, ja kustoksena oli professori Mikko Aro Jyväskylän yliopistosta.
Julkaisija
Niilo Mäki InstituuttiISSN Hae Julkaisufoorumista
2342-9046Asiasanat
Alkuperäislähde
https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159381547
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lukion vieraiden kielten opettajien käytänteitä ja käsityksiä eriyttävästä arvioinnista
Roiha, Anssi; Nieminen, Juuso; Mäntylä, Katja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)This study explores the perceptions and practices of upper secondary school language teachers on differentiated assessment. The data were collected through a closed and open-ended questionnaire (n=48) and individual ... -
Luokan kertaajien taidot ja taitojen kehitys luokilla 1-4
Ruotsalainen, Jenni; Torppa, Minna; Koponen, Tuire; Siekkinen, Martti; Poikkeus, Anna-Maija; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Niilo Mäki Instituutti, 2023)Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella 1. luokan kerranneiden oppilaiden luku- ja laskutaitojen sekä oikeinkirjoituksen kehitystä sekä heidän saamaansa erityisopetusta luokilla 1-4. Tutkimuksessa tunnistettiin kaksi luokan ... -
Opettajien kokemuksia hahmotusvaikeuden arvioinnista ja oppimisen tukitoimista alakoulussa
Kotiaho, Emilia (2022)Tämän laadullisen, fenomenologisen tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella alakoulussa toimivien opettajien kokemuksia oppilaan hahmotusvaikeuden arvioimisesta ja oppilaan oppimisen tukemisesta tukitoimien avulla. ... -
Oppimista tukeva arviointi kieltenopetuksessa
Mäkipää, Toni; Hilden, Raili; Huhta, Ari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Monipuolisen arvioinnin merkitys korostuu opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus 2014, 2019) sekä perusopetus- (1998/628) ja lukiolaissa (2018/714). Toisin sanoen arvioinnin ei tule koostua pelkästään kokeista ja ... -
Kielitaidon arviointi koulussa
Huhta, Ari; Leontjev, Dmitri; Honko, Mari; Hildén, Raili (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)While assessment is related to all levels of the Douglas Fir Group’s (2016 hereinafter, DFG) framework, in this paper, we focus on language assessment in schools, that is, institutional meso level. However, we will also ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.