Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMunnukka, Juha
dc.contributor.authorKyntäjä, Anna
dc.date.accessioned2022-09-12T05:55:50Z
dc.date.available2022-09-12T05:55:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83193
dc.description.abstractTämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, millainen vaikutus yrityksen yhteiskuntavastuullisuudella ja yhteiskuntavastuullisuuden yhteensopivuudella on työnantajabrändin rakentumisessa. Tutkimuksessa tarkasteluun otettiin myös vastaajien vastuullisen kuluttamisen taso, koska haluttiin selvittää, vaikuttaako se osaltaan siihen, miten paljon CSR vaikuttaa työnantajabrändiin. Tutkimuksessa selvitetään myös työnantajabrändin vaikutus työnhakuaikomukseen. Tutkimusaihe on tärkeä, koska CSR ja työnantajabrändi ovat molemmat erittäin ajankohtaisia aiheita. Aiheen tutkiminen on tärkeää myös, koska tutkimuksen käsitteiden suhteita eli ole vielä tutkittu riittävästi varsinkaan suomalaisten korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa. Korkeakouluopiskelijat valikoituivat kohderyhmäksi, koska vastuullisuusasiat ovat nuoremmille sukupolville yleensä tärkeämpiä, kuin vanhemmille. Tutkielman teoriaosuudessa esitellään aiempaa kirjallisuutta ensin työnantajabrändiin liittyen ja sitten käydään läpi vastuullisuuden eri teemoja. Teoriaosuuden lopussa esitellään tutkimuksen tutkimusmalli ja hypoteesit, jotka on kaikki luotu aikaisempien tutkimusten pohjalta. Tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Vastaajat olivat Jyväskylän yliopiston opiskelijoita ja heitä kertyi yhteensä 81. Tutkimustulokset osoittavat, että yrityksen yhteiskuntavastuullisuus vaikuttaa työnantajabrändin syntymiseen. Tuloksista kävi ilmi myös, että SRCB:n eli vastuullisen kuluttajakäyttäytymisen tasolla on oma vaikutuksensa siihen, kuinka paljon CSR vaikuttaa työnantajabrändiin. Tutkimustulokset osoittavat myös, että työnantajabrändillä on selkeä vaikutus hakuaikomukseen. Tässä tutkimuksessa ei löydetty yhteyttä CSR:n ja CSR-brändi yhteensopivuuden välillä eikä CSR-brändi yhteensopivuuden ja työnantajabrändin välillä.fi
dc.format.extent52
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othertyönantajabrändi
dc.subject.otherCSR
dc.subject.otheryrityksen yhteiskuntavastuullisuus
dc.subject.otherCSR-brand fit
dc.subject.otherSRCB
dc.subject.othervastuullinen kuluttajakäyttäytyminen
dc.subject.otherhakuaikomus
dc.titleYrityksen yhteiskuntavastuullisuuden rooli työnantajabrändin rakentumisessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202209124539
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysoyhteiskuntavastuu
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot