dc.contributor.author | Räty, Lauri | |
dc.date.accessioned | 2022-06-09T12:12:50Z | |
dc.date.available | 2022-06-09T12:12:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Räty, L. (2021). Pedagogisten asiakirjojen kirjoittaminen tutkimusten valossa. <i>Kielikukko</i>, <i>41</i>(3), 23-25. | |
dc.identifier.other | CONVID_100867582 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81599 | |
dc.description.abstract | Jo vuosikymmenien ajan opettajat ovat sekä Suomessa että kansainvälisesti kritisoineet, että paperityöt vievät liikaa aikaa muilta tehtäviltä (esim. Gallagher & Desimone 1995; Huefner 2000; Kokko, Pesonen, Polet, Kontu, Ojala & Pirttimaa 2014; OAJ 2017). Toimin erityisluokanopettajana kehitysvammaisten oppilaiden opetuksessa ja huomaan usein itsekin ajattelevani samansuuntaisesti, sillä vuosittain laatimani kahdeksan oppilaan pedagogiset selviykset, hojksit, lausunnot ja todistukset ovat tulostettuna yhteensä noin 130 sivua. Varsinkin eri vuosiluokilla opiskelevien yläkouluikäisten jopa 17 oppiaineen yksilöllistettyjen tavoitteiden suunnittelu vie aikaa, Laaja-alaisilla erityisopettajilla ja aineenopettajilla haasteena on dokumenttien massiivisuuden sijaan taas niiden suuri määrä. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Finra ry | |
dc.relation.ispartofseries | Kielikukko | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | pedagogiset asiakirjat | |
dc.title | Pedagogisten asiakirjojen kirjoittaminen tutkimusten valossa | |
dc.type | magazine article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202206093207 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.oppiaine | Erityispedagogiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Special Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 23-25 | |
dc.relation.issn | 0780-0940 | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 41 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Finra ry, 2021 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.subject.yso | opetussuunnitelmat | |
dc.subject.yso | oppilasarviointi | |
dc.subject.yso | asiakirjat | |
dc.subject.yso | erityisopetus | |
dc.subject.yso | HOJKS | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5140 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7111 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2325 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6984 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22091 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | D1 | |