Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorRäty, Lauri
dc.date.accessioned2022-06-09T12:12:50Z
dc.date.available2022-06-09T12:12:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationRäty, L. (2021). Pedagogisten asiakirjojen kirjoittaminen tutkimusten valossa. <i>Kielikukko</i>, <i>41</i>(3), 23-25.
dc.identifier.otherCONVID_100867582
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81599
dc.description.abstractJo vuosikymmenien ajan opettajat ovat sekä Suomessa että kansainvälisesti kritisoineet, että paperityöt vievät liikaa aikaa muilta tehtäviltä (esim. Gallagher & Desimone 1995; Huefner 2000; Kokko, Pesonen, Polet, Kontu, Ojala & Pirttimaa 2014; OAJ 2017). Toimin erityisluokanopettajana kehitysvammaisten oppilaiden opetuksessa ja huomaan usein itsekin ajattelevani samansuuntaisesti, sillä vuosittain laatimani kahdeksan oppilaan pedagogiset selviykset, hojksit, lausunnot ja todistukset ovat tulostettuna yhteensä noin 130 sivua. Varsinkin eri vuosiluokilla opiskelevien yläkouluikäisten jopa 17 oppiaineen yksilöllistettyjen tavoitteiden suunnittelu vie aikaa, Laaja-alaisilla erityisopettajilla ja aineenopettajilla haasteena on dokumenttien massiivisuuden sijaan taas niiden suuri määrä.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherFinra ry
dc.relation.ispartofseriesKielikukko
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherpedagogiset asiakirjat
dc.titlePedagogisten asiakirjojen kirjoittaminen tutkimusten valossa
dc.typemagazine article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206093207
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.laitosFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange23-25
dc.relation.issn0780-0940
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume41
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Finra ry, 2021
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationcontributionToPeriodical
dc.subject.ysoopetussuunnitelmat
dc.subject.ysooppilasarviointi
dc.subject.ysoasiakirjat
dc.subject.ysoerityisopetus
dc.subject.ysoHOJKS
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5140
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7111
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2325
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6984
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p22091
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmD1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright