Thinking through literature
Smith, R. N. (2020). Thinking through literature. Kielikukko, 40(1), 9-13. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2020/07/Kielikukko%201%202020%20www.pdf
Published in
KielikukkoAuthors
Date
2020Copyright
© 2020 Finra ry
There is considerable potential among teachers of literature and their pupils in Finland. Through appropriate guidance it is possible for schoolteachers to strengthen and develop their own literary interest at the same time as they make creative and focused use of literature so that they and their students may acquire the life-enhancing benefits of focused literary study.
Publisher
Finra ryISSN Search the Publication Forum
0780-0940
Original source
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2020/07/Kielikukko%201%202020%20www.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34933903
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Oppiainepedagogiikkaa yhteistyössä : tietotekniikan sekä äidinkielen ja kirjallisuuden integrointi opettajankoulutuksessa
Järvelä, Ritva-Liisa; Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 2012) -
Vampyyriuden ja vampyyriksi muuttumisen queerista luonteesta Bram Stokerin Draculan naishahmojen analyysin kautta
Lagus, Nienna (2020)Tutkimus siitä, kuinka vamypyrius muuttaa naishahmojen toimintaa ja toiminnan mahdollisuuksia. Mina ja Lucy muuttuvat tavallisen naisen rajojen yli joksikin kolmanneksi. -
Finnország reprezentációi a magyar irodalomban : a finn téli háború témája Márai Sándornál
Fenyvesi, Kristof; Lahdelma, Tuomo (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017) -
”Siellä missä miehiä tehdään” – Mika Waltarin nuoruuden tuotanto ja sen vastaanotto sukupuolten rakentamisen paikkoina
Torninoja-Latola, Jaana (Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Geometry of Quadrangles in Almqvist’s The Queen’s Tiara
Kukkonen, Tiina Katriina (Tessellations Publishing, 2018)Quadrangles are repeatedly used in construction of scenes in Swedish author C. J. L. Almqvist’s novel The Queen’s Tiara. They limit and frame views. Repeating these structures creates connections between scenes. They form ...