Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTergujeff, Elina
dc.contributor.authorSalo, Emmi
dc.date.accessioned2022-05-23T05:00:42Z
dc.date.available2022-05-23T05:00:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81208
dc.description.abstractKielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa jo ensimmäiseltä luokalta kolmannen luokan sijaan keväällä 2020. Muutosta on perusteltu esimerkiksi lasten oppimisherkkyydellä, jota on haluttu hyödyntää. Opetushallituksen (2019) mukaan, varhennettu englannin opetus pyrkii luomaan suotuisia asenteita kielenoppimista kohtaan, syventämään oppilaan itseluottamusta sekä kielen oppijana että sen käyttäjänä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää millaisia näkemyksiä ja kokemuksia opettajilla on varhennetun englannin opettamisesta. Lisäksi tavoitteena on tarkastella menetelmiä, joita oppitunneilla hyödynnetään ja selvittää, miten opettajat näkevät varhennetun kielenopetuksen vaikuttavan oppilaiden kielitaitoon. Tutkimus toteutettiin kyselylomakkeen avulla, johon vastasi 27 varhennetun englannin opettajaa. Tulokset osoittivat, että opettajilla on enimmäkseen myönteisiä kokemuksia varhennetun englannin opettamisesta perustuen etenkin oppilaiden innokkuuteen. Lisäksi sen uskotaan olevan hyödyllistä ajatellen lasten kykyä oppia nopeasti. Oppitunneilla käytetyt menetelmät olivat monipuolisia ja varhennetun englannin opetuksen uskotaan luovan hyvän perustan tulevalle kielenoppimiselle. Lisäksi sen nähdään vaikuttavan positiivisesti erityisesti oppilaiden suulliseen kielitaitoon. Toisaalta myös negatiivisia kokemuksia ilmeni liittyen useimmiten opettajien koulutuksen puutteeseen.fi
dc.format.extent37
dc.language.isoen
dc.subject.otherearly language teaching
dc.subject.othervarhennettu kielenopetus
dc.subject.otherearly language learning
dc.titleSubject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202205232840
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysoeducational methods
dc.subject.ysoteachers
dc.subject.ysolanguage skills
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysolanguages
dc.subject.ysolanguage teachers


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot