Tandem på spel : spelbaserat språklärande över språkgränsen
Hansell, K., Ståhl, M., Pörn, M., Rusk, F., Backholm-Nyberg, Y., Majors, J., Bäck, S. (2022). Tandem på spel : spelbaserat språklärande över språkgränsen. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.13(3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/tandem-pa-spel-spelbaserat-spraklarande-over-sprakgransen
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2022
2022:27 | 2023:68 | 2024:53 | 2025:6
Projektet Tandem på spel kombinerar tandemundervisning som modell för ömsesidigt språklärande och de digitala spelens pedagogiska potential i (språk)undervisningen. På detta sätt skapas möjligheter för elever med olika språkliga bakgrund att mötas kring tematiskt meningsfulla och åldersanpassade spel för att bygga broar mellan språkgrupperna och skapa autentiska möjligheter till språkanvändning och -lärande. Tandempedagogik har under det senaste decenniet utvecklats inom språkundervisningen i både fysiska och virtuella lärmiljöer, men kombinationen med spelpedagogisk verksamhet är en ny öppning. Syftet med artikeln är att diskutera möjligheter och utmaningar med att kombinera digitala spel med tandem som modell för språklärande.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/tandem-pa-spel-spelbaserat-spraklarande-over-sprakgransenMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
How do MMORPGs facilitate language learning for Finnish EFL students?
Autio, Petri; Takamaa, Jesse (2020)Englannin kielen globaalista vahvasta asemasta johtuen koulun ulkopuolinen kielenoppiminen on entistäkin tärkeämpi tapa hankkia ja pitää yllä kielitaitoa. Oppijan tulee altistua autenttiselle kielelle, mikä ei välttämättä ... -
Single-player interactive story videogames and narrative decision making’s correlation to English language learning : views and experiences of English majors who play videogames regularly
Oksanen, Jere (2020)Videopelien ja vieraan kielen oppimisen yhteys on suuresti tutkittu aihe, mutta yksinpeli-videopelien tutkimus on ollut alalla hyvin vähäistä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ilmestynyt monta menestynyttä yksinpeli-videopeliä, ... -
Learning English from digital games : Finnish upper secondary school students' perspective on game-enhanced language learning
Erkkilä, Matti (2017)Tietokoneilla, konsoleilla ja muilla laitteilla pelattavat digitaaliset pelit ovat nousseet niin Suomessa kuin maailmallakin yhdeksi suosituimmista lasten, nuorten ja aikuisten vapaa-ajanviettotavoista. Suurin osa suomalaisista ... -
Investigating the effectiveness of a digital game-based task on the acquisition of word knowledge
Rasti-Behbahani, Amin; Shahbazi, Maryam (Routledge, Taylor & Francis, 2022)This study investigates the probable effect of a digital game-based vocabulary learning (DGBVL) task on the acquisition of some components of a word knowledge framework. In so doing, 124 Persian speakers (56 males and 68 ... -
Kroppsligt språklärande i gymnasiet : om sammanvävningar mellan svenskkursen "Dansa med språk" och elevernas verkligheter utanför kursen
Willström, Laura (2024)Tässä maisterintutkielmassa selvitetään kehollisen kielenoppimisen potentiaalia luoda yhteyksiä lukion ruotsin opetuksen ja opiskelijoiden muun elämän välillä. Kehollinen oppiminen ymmärretään tässä tutkielmassa laajasti, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.