JYUescape - pakohuone pelikasvattajana
Kähkönen, A.-L., Fagerlund, J., Nousiainen, T., & Lipponen, S. JYUescape - pakohuone pelikasvattajana. Ruusupuiston kärkiuutiset, (3). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2021/3
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston kärkiuutisetPäivämäärä
2021Oppiaine
KasvatustiedeMatematiikka ja luonnontieteetVarhaiskasvatusEducationMatematiikka ja luonnontieteetEarly Childhood EducationTekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2021
Peliviikko on kansainvälinen teemaviikko, jonka tavoitteena on rakentaa positiivista pelikulttuuria ja vähentää pelaamiseen ja pelaajiin liittyviä ennakkoluuloja. Marraskuun alussa Jyväskylän yliopistossa järjestettiin jo viidettä kertaa tapahtuma Peliviikolle. Ruusupuiston pelikasvattajat eli ryhmä peleistä ja pelikasvatuksesta kiinnostuneita opettajankouluttajia ja kasvatustieteiden tutkijoita pääsi oppimaan ja jakamaan tietoa digitaalisen pakohuonepelin toteuttamisesta kaikille yliopistolaisille suunnatun JYUescape-pakohuoneen kautta.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2021/3Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104232597
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Pelaaminen on ikkuna nuorten elämään
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Westermarck-seura, 2023)Nuorten pelaamisesta on puhuttu paljon huolen kautta. Yksiulotteinen huolipuhe jättää kuitenkin huomioimatta, että pelaaminen on monelle nuorelle tärkeä harrastamisen, ajanvieton ja itsenäistymisen muoto. Viimeaikainen ... -
Pelikasvatus kuntien paikallisissa varhaiskasvatussuunnitelmissa
Marja-aho, Taina (2021)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin, miten pelikasvatus näyttäytyy paikallisissa varhaiskasvatussuunnitelmissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten digitaaliset pelit ja pelaaminen on huomioitu paikallisissa ... -
"Rollaa nyt woundsei ensin ja katotaan sitten miten käy" : koodinvaihtoa pöytäroolipeleissä
Suominen, Teppo (2014)Tutkin pro gradu -tutkielmassani pöytäroolipeleissä tapahtuvaa kielten sekoittumista, josta keskityin nimenomaan koodinvaihtoon ja koodien sekoittumiseen. Tutkimukseni painopiste oli selvittää, miten ja miksi pöytäroolipeleissä ... -
Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
Pohjanen, Antti (2018)Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien ... -
Esikoululaisten näkökulmia digitaaliseen pelaamiseen
Heiskanen, Tuomo; Kannel, Lassi (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää esikoululaisten näkökulmia digitaaliseen pelaamiseen. Tutkielmassa keskityttiin erityisesti lasten rooliin pelaajina sekä heidän pelitottumuksiinsa ja -mieltymyksiinsä.
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.