JYUescape - pakohuone pelikasvattajana
Kähkönen, A.-L., Fagerlund, J., Nousiainen, T., & Lipponen, S. JYUescape - pakohuone pelikasvattajana. Ruusupuiston kärkiuutiset, (3). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2021/3
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston kärkiuutisetPäivämäärä
2021Oppiaine
KasvatustiedeMatematiikka ja luonnontieteetVarhaiskasvatusEducationMatematiikka ja luonnontieteetEarly Childhood EducationTekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2021
Peliviikko on kansainvälinen teemaviikko, jonka tavoitteena on rakentaa positiivista pelikulttuuria ja vähentää pelaamiseen ja pelaajiin liittyviä ennakkoluuloja. Marraskuun alussa Jyväskylän yliopistossa järjestettiin jo viidettä kertaa tapahtuma Peliviikolle. Ruusupuiston pelikasvattajat eli ryhmä peleistä ja pelikasvatuksesta kiinnostuneita opettajankouluttajia ja kasvatustieteiden tutkijoita pääsi oppimaan ja jakamaan tietoa digitaalisen pakohuonepelin toteuttamisesta kaikille yliopistolaisille suunnatun JYUescape-pakohuoneen kautta.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2021/3Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104232597
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Rollaa nyt woundsei ensin ja katotaan sitten miten käy" : koodinvaihtoa pöytäroolipeleissä
Suominen, Teppo (2014)Tutkin pro gradu -tutkielmassani pöytäroolipeleissä tapahtuvaa kielten sekoittumista, josta keskityin nimenomaan koodinvaihtoon ja koodien sekoittumiseen. Tutkimukseni painopiste oli selvittää, miten ja miksi pöytäroolipeleissä ... -
Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
Pohjanen, Antti (2018)Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien ... -
Esikoululaisten näkökulmia digitaaliseen pelaamiseen
Heiskanen, Tuomo; Kannel, Lassi (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää esikoululaisten näkökulmia digitaaliseen pelaamiseen. Tutkielmassa keskityttiin erityisesti lasten rooliin pelaajina sekä heidän pelitottumuksiinsa ja -mieltymyksiinsä. -
Beyond the pale : gaming controversies and moral panics as rites of passage
Pasanen, Tero (University of Jyväskylä, 2017)Throughout the history of Western popular culture, new emerging forms of media have been perceived as threats to social norms, societal order and moral foundations. The present compilation dissertation situates the ... -
Kohut ja moraalipaniikit pelimedian kulttuurisina siirtymäriitteinä
Pasanen, Tero (Suomen pelitutkimuksen seura ry, 2018)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.