Esikoululaisten näkökulmia digitaaliseen pelaamiseen
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää esikoululaisten näkökulmia digitaaliseen pelaamiseen. Tutkielmassa keskityttiin erityisesti lasten rooliin pelaajina sekä heidän pelitottumuksiinsa ja -mieltymyksiinsä.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Editorial : The dark and the light side of gaming
Reer, Felix; Siitonen, Marko; De La Hera, Teresa (Frontiers Media SA, 2024) -
Nuorten monimuotoiset pelikulttuurit kutsuvat tutkijoita
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Nuorisotutkimusseura, 2023) -
북유럽 레트로: 핀란드의 레트로게임 문화 [Retrogaming in Finland]
Malinen, Ville; Karhulahti, Veli-Matti (Game Culture Foundation, 2021) -
Sanailua, suunsoittoa ja syrjintää : nuorten kokemuksia pelikäytöksestä
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Suomen pelitutkimuksen seura, 2022)Artikkelissa tarkastellaan laadullisen kyselyaineiston (N=180) avulla suomenkielisten, 15–25-vuotiaiden nuorten kokemuksia pelikäytöksestä digitaalisten pelien parissa. Teema-analyysin avulla rakennetut teemat valottavat ... -
Syrjityt soijapojat ja pilattu pelaaminen : maskuliinisuus ja antifeminismi Ylilaudan pelikulttuurikeskusteluissa
Meriläinen, Mikko; Arjoranta, Jonne; Lounela, Emilia (Sukupuolentutkimuksen seura : Sällskapet för genusforskning ry, 2023)Osalle miespelaajista digitaaliset pelit ja niiden yhteisöt ovat turvallisiksi ja omiksi koettuja ympäristöjä, joissa vallitsevat muusta yhteiskunnasta poikkeavat nörttimaskuliiniset ihanteet. He kokevat, että pelikulttuurien ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.