Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien sisäisiä työkaluja, joita pelaajat voivat tarvittaessa käyttää. Tämän kyselytutkimuksen tarkoituksena oli selvittää pelaajien mielipiteitä yleisimpiä huonoa käytöstä vastaan suunniteltuja työkaluja sekä niiden kautta määrättyjä rangaistuksia kohtaan. Tulosten mukaan työkalut ja rangaistukset nähdään hyödyllisinä, mutta myös puutteellisina, sillä työkaluja voidaan käyttää väärin ja rangaistuksia kiertää helposti. The fast paced and highly competitive online video game environment can cause players to act in bad ways towards their teammates or the enemy team, also known as "toxic
behavior". Games usually offer players tools (such as reporting and blocking) to fight back and deal with toxic behavior in the immediate situation. This study focused on these tools
designed to combat toxicity and conducted a survey for different competitive games players to figure out the tools’ perceived effectiveness in the players’ eyes. The collected data suggests that the tools are seen as an effective line of defense, but are far from perfect as they can be misused or the punishments are easily bypassed.
Asiasanat
toxic behavior competitive multiplayer game reporting tools rangaistukset verkkopelit peliala verkkoyhteisöt digitaaliset pelit pelikulttuuri verkkojuttelu tietokonepelit pelit verkkoympäristö pelitutkimus nettikiusaaminen pelisuunnittelu punishments online games game sector online communities digital games game culture online chatting computer games games network environment game research cyberbullying game design
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The unknown player : accommodation behaviour in real-time strategy gaming communities
Müller-Braune, Frederic (2018)Playing computer games is a hobby shared by many people of different national and cultural backgrounds worldwide. Therefore, it fits well as a testing ground for intercultural communication theory. This qualitative study ... -
Games for enhancing basic reading and maths skills : A systematic review of educational game design in supporting learning by people with learning disabilities
Lämsä, Joni; Hämäläinen, Raija; Aro, Mikko; Koskimaa, Raine; Äyrämö, Sanna-Mari (Wiley-Blackwell Publishing Ltd., 2018) -
Why Do Players Misuse Emotes in Hearthstone? : Negotiating the Use of Communicative Affordances in an Online Multiplayer Game
Arjoranta, Jonne; Siitonen, Marko (IT Universitetet i Koebenhavn, 2018)This paper examines player-to-player interaction in Hearthstone: Heroes of Warcraft (Blizzard Entertainment, 2004). The game designers have attempted to limit what they see as negative interaction by forcibly limiting ... -
Social interaction in online multiplayer communities
Siitonen, Marko (University of Jyväskylä, 2007)Verkkopelit synnyttävät pysyviä vuorovaikutussuhteita Monen pelaajan verkkopelit tyypillisesti joko rohkaisevat pelaajien välistä vuorovaikutusta tai suorastaan vaativat sitä. Pelissä etenemisen vaatimuksena saattaa olla ... -
Pelimekaniikkojen kehitys Super Mario-pelien välillä
Lauri, Tiina (2018)Tässä tutkimuksessa käsitellään erilaisia pelimekaniikkoja kirjallisuuskatsauksen muodossa. Tarkoituksena on selvittää miten ja miksi videopelimekaniikat ovat kehittyneet vuosien varrella yksinkertaisista toiminnoista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.