북유럽 레트로: 핀란드의 레트로게임 문화 [Retrogaming in Finland]
Malinen, V., & Karhulahti, V.-M. (2021). 북유럽 레트로: 핀란드의 레트로게임 문화 [Retrogaming in Finland]. Game Generation, 9.10.2021. https://gamegeneration.or.kr/board/post/view?pageNum=1&match=id:51
Published in
Game GenerationDate
2021Discipline
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingCopyright
© 2021 Game Culture Foundation
Publisher
Game Culture Foundation
Original source
https://gamegeneration.or.kr/board/post/view?pageNum=1&match=id:51Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101597444
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Research Council of FinlandFunding program(s)
Centre of Excellence, AoFLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
Pohjanen, Antti (2018)Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien ... -
Computer game as a pragmatic concept : ideas, meanings, and culture
Karhulahti, Veli-Matti (Sage Publications, 2020)This article discusses the ‘computer game’ as a pragmatic concept. A dual nature of the computer game as both a pragmatic idea and a pragmatic meaning is introduced. Practical meanings of the computer game correspond with ... -
Nuorten monimuotoiset pelikulttuurit kutsuvat tutkijoita
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Nuorisotutkimusseura, 2023) -
Sanailua, suunsoittoa ja syrjintää : nuorten kokemuksia pelikäytöksestä
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Suomen pelitutkimuksen seura, 2022)Artikkelissa tarkastellaan laadullisen kyselyaineiston (N=180) avulla suomenkielisten, 15–25-vuotiaiden nuorten kokemuksia pelikäytöksestä digitaalisten pelien parissa. Teema-analyysin avulla rakennetut teemat valottavat ... -
Sosiaalisen vuorovaikutuksen vaikutus verkkopelikokemukseen
Järvinen, Timo (2020)Tässä tutkielmassa selvitetään miten sosiaalinen vuorovaikutus vaikuttaa pelikokemukseen. Tutkimusmenetelmänä on kirjallisuuskatsaus. Tutkielma alkaa siitä, mitä videopeli ja pelaaminen ovat. Todetaan, että videopeli on ...