Nuorten monimuotoiset pelikulttuurit kutsuvat tutkijoita
Meriläinen, M., & Ruotsalainen, M. (2023). Nuorten monimuotoiset pelikulttuurit kutsuvat tutkijoita. Nuorisotutkimus, 41(3), 1-3. https://doi.org/10.57049/nuorisotutkimus.9138173
Published in
NuorisotutkimusDate
2023Copyright
© 2023 Nuorisotutkimus
Publisher
NuorisotutkimusseuraISSN Search the Publication Forum
0780-0886Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194348885
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Pelaaminen on ikkuna nuorten elämään
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Westermarck-seura, 2023)Nuorten pelaamisesta on puhuttu paljon huolen kautta. Yksiulotteinen huolipuhe jättää kuitenkin huomioimatta, että pelaaminen on monelle nuorelle tärkeä harrastamisen, ajanvieton ja itsenäistymisen muoto. Viimeaikainen ... -
Sanailua, suunsoittoa ja syrjintää : nuorten kokemuksia pelikäytöksestä
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Suomen pelitutkimuksen seura, 2022)Artikkelissa tarkastellaan laadullisen kyselyaineiston (N=180) avulla suomenkielisten, 15–25-vuotiaiden nuorten kokemuksia pelikäytöksestä digitaalisten pelien parissa. Teema-analyysin avulla rakennetut teemat valottavat ... -
Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
Pohjanen, Antti (2018)Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien ... -
북유럽 레트로: 핀란드의 레트로게임 문화 [Retrogaming in Finland]
Malinen, Ville; Karhulahti, Veli-Matti (Game Culture Foundation, 2021) -
Eight types of video game experience
Vahlo, Jukka; Tuuri, Kai (Elsevier, 2025)The study of game experience is a well-established area within game research, supported by numerous models. These models, while valuable, often focus on analyzing game experiences within specific contexts rather than ...