Mitä opettajaopiskelijat ajattelevat liikunnan arvioinnista?
Kinnunen, J., Siljamäki, M., & Hirvensalo, M. (2021). Mitä opettajaopiskelijat ajattelevat liikunnan arvioinnista?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2021(3), 26-29.
Published in
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaDate
2021Copyright
© 2021 Liikunnan ja Terveystiedon Opettajat
Kartoittamalla tulevien opettajien näkemyksiä liikunnan arvioinnista saadaan tietoa opettajankoulutuksen kehittämiseksi. Tavoitteena on, että tulevilla opettajilla olisi nykyistä paremmat valmiudet oikeudenmukaiseen ja oppilaan oppimista tukevan arvioinnin toteuttamiseen.
Publisher
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Search the Publication Forum
2242-0134Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101227015
Metadata
Show full item recordCollections
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3139]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opettajaksi opiskelevien näkemyksiä ja kokemuksia liikunnan oppilasarvioinnista
Kinnunen, Janne (2020)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opettajaopiskelijoiden näkemyksiä ja kokemuksia perusopetuksen ja lukion liikunnanopetuksen oppilasarvioinnista. Lisäksi tutkimuksessa kartoitettiin, mitä opiskelijat toivoisivat ... -
Liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan perusopetuksen arvioinnista ja näkemyksiä päättöarvioinnin kriteereiden uudistamisesta
Saarinen, Jukka (2020)Tämän Pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulussa liikuntaa opettavien liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan oppilasarvioinnista siitä näkökulmasta, minkälainen arviointi tukisi heidän mielestään ... -
"Ei voi aivan pelkästään luokkakuvan ja tikkataulun perusteella antaa numeroita" : kuudennen luokan oppilaiden ja heidän liikunnanopettajiensa käsityksiä ja kokemuksia liikunnan oppilasarvioinnista
Jaatinen, Kaisa; Huuha, Jenni (2014)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan opettajien ja oppilaiden käsityksiä ja kokemuksia liikunnan oppi-lasarvioinnista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää kuudennen luokan oppilaiden ja heidän opettajiensa käsityksiä ... -
Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?
Norppa, Tommi (Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry, 2024)Formatiivinen eli oppimisprosessia tukeva arviointi on ollut kansainvälisen kasvatustieteellisen tutkimuksen mielenkiinnon kohteena jo pitkään, ja on havaittu, että sitä hyödyntämällä voidaan edistää oppijoiden oppimista. ... -
Miten viidesluokkalaiset tuntevat liikunnan arvioinnin kohteita
Haapasaari, Juuso (2024)Arvioinnin tulisi olla kouluissa läpinäkyvää ja oppilaiden pitäisi tietää miten heitä arvioidaan, ja mistä heidän saamansa arvosanat koostuvat. Liikunnan aihepiirin tutkimukset kertovat, että oppilaat eivät tunne liikunnan ...