Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?
Norppa, T. (2024). Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 28(1), 28-29.
Julkaistu sarjassa
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry
Formatiivinen eli oppimisprosessia tukeva arviointi on ollut kansainvälisen kasvatustieteellisen tutkimuksen mielenkiinnon kohteena jo pitkään, ja on havaittu, että sitä hyödyntämällä voidaan edistää oppijoiden oppimista. Viime vuosina myös liikunnanopetuksessa on kiinnostuttu aiheesta. Koska luokkaopetukseen suunniteltujen formatiivisen arvioinnin menetelmien käyttö voidaan kokea liikunnan erilaisissa oppimisympäristöissä haastavaksi, tarvitaan menetelmien soveltamista ja tutkimusperusteista kehittämistyötä erityisesti liikunnanopetukseen.
Julkaisija
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-0134Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207095234
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Arviointi edistämään oppimista : formatiivinen arviointi liikunnanopetuksessa
Norppa, Tommi; Palomäki, Sanna; Sääkslahti, Arja (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2023)Kansainvälisten tutkimusten mukaan liikunnanopettajien arviointisosaamisessa vaikuttaa olevan puutteita, sillä liikunnan arviointi ei usein ole luotettavaa eikä liikunnanopetuksessa täysin ymmärretä formatiivisen arvioinnin ... -
Arviointi voi tukea oppimista ja liikuntainnostusta
Laukkanen, Arto (Liikuntatieteellinen seura, 2023) -
Kokeneiden liikunnanopettajien näkemyksiä liikunnan oppilasarvioinnista
Huhtinen, Jenna (2012) -
Opettajien vaikea arvioida liikunnan lukutaitoa
Salin, Kasper (Liikuntatieteellinen seura, 2023) -
Liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan perusopetuksen arvioinnista ja näkemyksiä päättöarvioinnin kriteereiden uudistamisesta
Saarinen, Jukka (2020)Tämän Pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulussa liikuntaa opettavien liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan oppilasarvioinnista siitä näkökulmasta, minkälainen arviointi tukisi heidän mielestään ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.