Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTaiminen, Heini
dc.contributor.authorMöttönen, Veera
dc.date.accessioned2021-05-10T05:55:32Z
dc.date.available2021-05-10T05:55:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75394
dc.description.abstractHenkilöbrändin rakentamisesta löytyy aiempia tutkimuksia ja teorioita. Tämän tutkielma tarkastelee henkilöbrändin rakentamista kiinteistönvälitysalalla. Henkilöbrändin rakentamisesta kiinteistönvälitysalalla ei ole tutkittu aikaisemmin paljoa, jonka vuoksi tutkielma päätettiin toteuttaa tästä näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena on kuvata, miten käytännössä vahva henkilöbrändi rakennetaan ja miten henkilöbrändiä hyödynnetään kiinteistönvälitystyössä. Henkilöbrändäys on osittain tunnettu kiinteistönvälitysalalla, mutta siinä on vielä paljon kehittämisen varaa Suomessa. Tutkimus toteutettiin puolistrukturoiduilla yksilöteemahaastatteluilla. Kysymykset pohjautuivat aikaisempaan teoriaan. Haastateltavina toimi kolme eri kiinteistönvälittäjää, joista kaksi oli yrittäjiä ja yksi toimi myyntijohtajana kiinteistönvälitysyrityksessä. Haastattelut toteutettiin syksyllä 2020. Tulokset osoittivat sen, että henkilöbrändin omaaminen kiinteistönvälitysalalla on merkityksellistä esimerkiksi asiakashankinnan vuoksi. Henkilöbrändin tärkeys alalla tiedostetaan, mutta siinä on vielä kehittämisen varaa. Tulevaisuudessa aihetta olisi mielenkiintoista tutkia siitä näkökulmasta, miten henkilöbrändin rakentamiseen ja sen kehittämiseen vaikuttaa se, että työskenteleekö itsenäisenä yrittäjänä vai jossain kiinteistönvälitysyrityksessä ja onko näillä jotain sidosta menestymiseen. Henkilöbrändin kehittämisen kannalta tässä voi olla eroja esimerkiksi yrittäjän vapauden ja tietyn yrityksen sanelemien ohjeiden välillä.fi
dc.format.extent39
dc.language.isofi
dc.titleHenkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105102688
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysohenkilöbrändäys
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysobrändäys
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysokiinteistönvälittäjät


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot