Henkilöbrändin rakentaminen kiinteistönvälitysalalla
Henkilöbrändin rakentamisesta löytyy aiempia tutkimuksia ja teorioita. Tämän tutkielma tarkastelee henkilöbrändin rakentamista kiinteistönvälitysalalla. Henkilöbrändin rakentamisesta kiinteistönvälitysalalla ei ole tutkittu aikaisemmin paljoa, jonka vuoksi tutkielma päätettiin toteuttaa tästä näkökulmasta.
Tutkimuksen tarkoituksena on kuvata, miten käytännössä vahva henkilöbrändi rakennetaan ja miten henkilöbrändiä hyödynnetään kiinteistönvälitystyössä. Henkilöbrändäys on osittain tunnettu kiinteistönvälitysalalla, mutta siinä on vielä paljon kehittämisen varaa Suomessa.
Tutkimus toteutettiin puolistrukturoiduilla yksilöteemahaastatteluilla. Kysymykset pohjautuivat aikaisempaan teoriaan. Haastateltavina toimi kolme eri kiinteistönvälittäjää, joista kaksi oli yrittäjiä ja yksi toimi myyntijohtajana kiinteistönvälitysyrityksessä. Haastattelut toteutettiin syksyllä 2020.
Tulokset osoittivat sen, että henkilöbrändin omaaminen kiinteistönvälitysalalla on merkityksellistä esimerkiksi asiakashankinnan vuoksi. Henkilöbrändin tärkeys alalla tiedostetaan, mutta siinä on vielä kehittämisen varaa.
Tulevaisuudessa aihetta olisi mielenkiintoista tutkia siitä näkökulmasta, miten henkilöbrändin rakentamiseen ja sen kehittämiseen vaikuttaa se, että työskenteleekö itsenäisenä yrittäjänä vai jossain kiinteistönvälitysyrityksessä ja onko näillä jotain sidosta menestymiseen. Henkilöbrändin kehittämisen kannalta tässä voi olla eroja esimerkiksi yrittäjän vapauden ja tietyn yrityksen sanelemien ohjeiden välillä.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa
Pasanen, Janika (2020)Henkilöbrändäys on varsin uusi ilmiö työelämässä, eikä siitä ole tehty vielä paljoakaan aiempaa tutkimusta. Tämän vuoksi on relevanttia tutkia henkilöbrändin rakentamista ja vertailla sitä yritysbrändin rakentamiseen, jota ... -
Digitization of the communication and its implications for marketing
Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014) -
24 strings bass solo : following the footsteps of successful YouTube-musicians in creating and building personal brands of YouTube
Kujanen, Päivi (2023)Liiketoiminta musiikin ympärillä, suurelta osin digitaalisen vallankumouksen myötä, on viimeisten vuosikymmenten aikana kokenut radikaalin muutoksen. Tämä ”vuosisadan suurin muutos” on mullistanut musiikin kuuntelun, ... -
Artistibrändin vaikutus kuluttajan brändiasenteeseen ja -uskollisuuteen
Niiva, Minni (2023)Pitkän aikavälin muutosvoimista erityisesti digitalisaatio ja globalisaatio – sekä repivämmät toimintaympäristön muutokset kuten globaali pandemia ovat vaikuttaneet musiikin toimialaan ja sen tulonmuodostukseen merkittävästi. ... -
Urheilijabrändäyksen pelikentällä : naisurheilijoiden näkemyksiä ja kokemuksia henkilöbrändäyksestä sosiaalisen median aikakaudella
Khanoukaeva, Irina (2024)Tässä laadullisessa tutkimuksessa perehdytään naisurheilijoiden näkemyksiin ja kokemuksiin urheilijabrändäyksestä. Tutkimus syventyy tarkastelemaan naisurheilijoiden henkilöbrändäys-työtä, sen merkityksiä ja haasteita. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.