dc.contributor.advisor | Isomöttönen, Ville | |
dc.contributor.author | Lindh, Laura | |
dc.date.accessioned | 2021-04-09T06:31:22Z | |
dc.date.available | 2021-04-09T06:31:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75000 | |
dc.description.abstract | Tässä tutkimuksessa on tutkittu alakoulun opettajien kokemuksia tieto- ja viestintätekniikan opetuksesta. Tutkimus on laadullinen haastattelututkimus, jossa on haas-tateltu neljää luokanopettajaa eri puolilta Suomea. Tulokset osoittavat, etteivät opettajat näe tieto- ja viestintätekniikan opetusta haastavana. Opettajat integroivat tieto- ja viestintätekniikkaa monipuolisesti kaikkiin opetettaviin oppiaineisiin ja kokeilivat rohkeasti uusia sovelluksia ja opetustapoja. Ohjelmointi nähtiin kuitenkin heikkoutena ja sen osaamisessa oli puutteita. Tutkimuksen perusteella voidaankin olettaa, että luokanopettajat tarvitsevat lisäkoulutusta ohjelmoinnin opettamiseen. | fi |
dc.description.abstract | This study has examined the experiences of primary school teachers in teaching computing. The study is a qualitative interview study. In this study there have been interviewed four teachers from different parts of Finland. The results indicate that teachers do not see computing teaching challenging. Teachers integrated computing in all subjects. They experimented with the new applications and teaching methods. Programming was seen as a weakness. Results of this research reveal that teachers need additional training in programming teaching. | en |
dc.format.extent | 45 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.title | Opettajien kokemuksia alakoulun tietotekniikan opetuksesta | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202104092314 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | ohjelmointi | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | tietotekniikka | |
dc.subject.yso | tieto- ja viestintätekniikka | |
dc.subject.yso | luokanopettajat | |
dc.subject.yso | alakoulu | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.rights.accessrights | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.. | fi |
dc.rights.accessrights | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation). | en |
dc.type.okm | G2 | |