Show simple item record

dc.contributor.advisorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.authorSeppälä, Emmi
dc.date.accessioned2021-01-08T07:11:29Z
dc.date.available2021-01-08T07:11:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73552
dc.description.abstractKeväällä 2020 suomalaiset koulut olivat uuden haasteen edessä: covid-19-pandemian takia kaikki kouluasteet siirtyivät etäopetukseen nopealla aikataululla kahdeksi kuukaudeksi. Tilanne vaati niin oppilailta kuin opettajilta uusien työtapojen opettelua, ja mediassa huomio kiinnittyi oppilaiden jaksamiseen. Kasvanut työmäärä ja jatkuva tietokoneen ääressä istuminen nousi esiin muun muassa lukiolaisten puheessa. Tästä syystä tavoitteenani lukion kieltenopettajana oli suunnitella kiinnostavia, oppilaiden työtaakkaa keventäviä sekä istumista vähentäviä oppitunteja toiminnallisen kielenopetuksen menetelmillä (Task-Based Language Teaching). Tämä tutkielma pyrkii kartoittamaan, kuinka erään lukion opiskelijat kokivat etäopetuksen keväällä 2020, ja kuinka he reagoivat toiminnalliseen kielenopetukseen sen aikana. Lisäksi tutkielman tavoitteena on selvittää, kuinka opiskelijat kokivat etäopetuksen vaikuttaneen englannin oppimistuloksiin. Aineisto kerättiin verkkokyselylomakkeella, joka toimi samalla kurssipalautteena englannin kurssien päätyttyä huhtikuussa 2020, jolloin etäopetus oli jatkunut kolme viikkoa. Kyselyyn osallistui 66 opiskelijaa kolmelta eri englannin kurssilta. Tutkielman tulosten perusteella voidaan todeta, että myös tutkitun lukion opiskelijat kokivat etäopiskelun raskaaksi. Toiminalliseen kielenopetukseen suhtauduttiin kuitenkin positiivisesti, ja opiskelijat kokivat sen lisänneen jaksamista ja motivaatiota etäopiskelun aikana. Opiskelijat oppivat mielestään englantia pääsääntöisesti yhtä hyvin kuin kontaktiopetuksessa, mihin vaikuttivat toiminnallisten menetelmien lisäksi muut seikat, kuten opettajan tavoitettavuus ja joustavuus.fi
dc.format.extent46
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherEnglish as a Foreign Language
dc.subject.othertask-based language teaching
dc.subject.otherdistance learning
dc.subject.otherremote teaching
dc.titleTask-based language teaching and student well-being during distance learning
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202101081032
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoetäopetus
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysodistance teaching
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysolanguage teaching
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record