Let Me Hack It : Teachers’ Perceptions About ‘Making’ in Education
Heilala, V., Saarela, M., Reponen, S., & Kärkkäinen, T. (2020). Let Me Hack It : Teachers’ Perceptions About ‘Making’ in Education. In A. El Moussati, K. Kpalma, M. G. Belkasmi, M. Saber, & S. Guégan (Eds.), SmartICT 2019 : Advances in Smart Technologies Applications and Case Studies (684, pp. 509-518). Springer. Lecture Notes in Electrical Engineering. https://doi.org/10.1007/978-3-030-53187-4_55
Published in
Lecture Notes in Electrical EngineeringEditors
Date
2020Discipline
Human and Machine based Intelligence in LearningKoulutusteknologia ja kognitiotiedeDigitalization in and for learning and interactionMonitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimusHuman and Machine based Intelligence in LearningLearning and Cognitive SciencesDigitalization in and for learning and interactionMultidisciplinary research on learning and teachingCopyright
© 2020 the Authors
Making in education is an emergent practice focusing on learners as creators of things in a collaborative fashion while promoting knowledge construction through technology, design, and creative self-expression. Teachers’ (n=33) opinions about making were studied using an online questionnaire after they had attended an online course for professional development about making in education. The results suggest that there exists a group of educators who consider making as a promising approach in education and want to promote its use in schools.
Publisher
SpringerParent publication ISBN
978-3-030-53186-7Conference
International Conference onSmart Information and Communication TechnologiesIs part of publication
SmartICT 2019 : Advances in Smart Technologies Applications and Case StudiesISSN Search the Publication Forum
1876-1100Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/41688384
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Multiple benefits but almost as many obstacles : teachers and students' perceptions of the integration English and vocational studies in University of Applied Sciences
Peltola, Marianne (2016)Integraatio on opetusmenetelmä, jossa pyritään häivyttämään eri aineiden välisiä rajoja muodostamalla aineiden välille yhteyksiä. Integroitu opetus voidaan nähdä erityisen hyödyllisenä ammattikorkeakoulujen kontekstissa, ... -
The master's thesis process, its challenges, and how to overcome them : an investigation of English Master's degree students' perceptions of their thesis process at the University of Jyväskylä
Mäki-Kuutti, Matias (2021)Maisterin tutkielma on yliopisto-opiskelijan tärkein opinnäyte, opintojen luonnollinen päätös, jossa esitellään opiskelijan hankkimia taitoja ja osaamista. Tässä tutkimuksessa käsitellään Jyväskylän Yliopiston Englannin ... -
Finnish teachers’ and students’ programming motivation and their role in teaching and learning computational thinking
Fagerlund, Janne; Leino, Kaisa; Kiuru, Noona; Niilo-Rämä, Mikko (Frontiers Media SA, 2022)Introduction: Despite the growing importance of teaching and learning computational thinking (CT) through programming in schools, research has shown major individual differences in teachers’ instruction emphasis and students’ ... -
Kriittiset digitaaliset lukutaidot : teoriakatsaus ja tehtäväkokonaisuus
Vääräsmäki, Johanna (2023)2000-luvulla teknologian nopea kehitys on muuttanut viestintää. Ihmiset hankkivat ja välittävät tietoa entistä enemmän digitaalisissa ympäristöissä, mutta he eivät välttämättä ole tietoisia niiden toiminnasta. Tämän ... -
Differentiating the more proficient students : upper secondary school teachers´ and students´ perceptions of upward differentiation in A-syllabus English lessons
Miskala, Laura (2019)Ylöspäin eriyttäminen tarkoittaa keskivertoa parempien oppilaiden kehitystä tukevia opetusmenetelmiä. Eriyttämistä on viime vuosikymmeninä tutkittu lähtökohtaisesti opettajien sekä alaspäin eriyttämisen eli heikompien ...