dc.contributor.advisor | Tergujeff, Elina | |
dc.contributor.author | Ålander, Nina | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T05:52:41Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T05:52:41Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71451 | |
dc.description.abstract | Äidinkielen ja vieraan kielen oppitunnit ovat tuntuneet keskenään hyvin erilaisilta, vaikka
molemmat ovat kielen oppitunteja: täten herää kysymys, mikä tekee oppitunneista niin
erituntuisia. Tämä on vertaileva tutkimus, jossa tarkastellaan opetusmetodeja, joita äidinkielen
ja vieraan kielen opettajat käyttävät oppitunneillaan. Tarkoituksena on tarkastella
samanlaisuuksia ja eroavaisuuksia opetusmetodeissa ja tavoissa opettaa. Tutkimuksessa
hyödynnetään sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä. Aineisto tutkimukseen kerättiin
sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin julkisena linkkinä äidinkielen ja englannin kielen
opettajien facebook-ryhmiin. Kyselyyn opettajat listasivat lyhyesti käyttämiänsä
opetusmetodeja. Tutkimuksen tulokset osoittivat opetusmetodien olevan kielestä riippumatta
samanlaisia. | fi |
dc.format.extent | 26 | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.title | A comparative study of teaching methods in first language and second language teaching | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202008195585 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | educational methods | |
dc.subject.yso | teaching and instruction | |
dc.subject.yso | languages | |
dc.subject.yso | language learning | |
dc.subject.yso | language teaching | |
dc.subject.yso | learning | |
dc.subject.yso | teachers | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |