A comparative study of teaching methods in first language and second language teaching
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Äidinkielen ja vieraan kielen oppitunnit ovat tuntuneet keskenään hyvin erilaisilta, vaikka
molemmat ovat kielen oppitunteja: täten herää kysymys, mikä tekee oppitunneista niin
erituntuisia. Tämä on vertaileva tutkimus, jossa tarkastellaan opetusmetodeja, joita äidinkielen
ja vieraan kielen opettajat käyttävät oppitunneillaan. Tarkoituksena on tarkastella
samanlaisuuksia ja eroavaisuuksia opetusmetodeissa ja tavoissa opettaa. Tutkimuksessa
hyödynnetään sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä. Aineisto tutkimukseen kerättiin
sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin julkisena linkkinä äidinkielen ja englannin kielen
opettajien facebook-ryhmiin. Kyselyyn opettajat listasivat lyhyesti käyttämiänsä
opetusmetodeja. Tutkimuksen tulokset osoittivat opetusmetodien olevan kielestä riippumatta
samanlaisia.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5319]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ... -
Teacher perceptions of integrating EFL into primary-level Multidisciplinary Learning Modules
Christou, Andria (2020)Suomalaisen koulureformin myötä vuoden 2014 perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS 2014) esitteli monialaiset oppimiskokonaisuudet (MOK), jotka määritettiin osaksi jokaisen peruskoulun jokavuotista opetusta. Monialaisten ... -
Learning while laughing or learning by laughing? : Finnish EFL teachers’ conceptions of efficient use of humour in the language classroom
Naskali, Milja (2024)Huumori on hyvin arkipäiväinen osa elämäämme, ja viime vuosikymmenten saatossa siitä on tullut yhä tavallisempi ilmiö myös luokkahuoneissa. Tutkimustulokset huumorin vaikutuksista tässä kontekstissa ovat kuitenkin olleet ... -
Early language teaching and its methods in Finnish primary school English
Saloniemi, Suvi (2019)Varhennettu kielenopetus ja sen opetusmenetelmät ovat ajankohtaisia aiheita uuden perusopetuslain myötä (2018), jossa ensimmäisen vieraan kielen opetus siirtyy ala-asteen ensimmäiselle ja toiselle luokalle kaikissa Suomen ...