University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

A comparative study of teaching methods in first language and second language teaching

Thumbnail
View/Open
342.6 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Ålander, Nina
Date
2020
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Äidinkielen ja vieraan kielen oppitunnit ovat tuntuneet keskenään hyvin erilaisilta, vaikka molemmat ovat kielen oppitunteja: täten herää kysymys, mikä tekee oppitunneista niin erituntuisia. Tämä on vertaileva tutkimus, jossa tarkastellaan opetusmetodeja, joita äidinkielen ja vieraan kielen opettajat käyttävät oppitunneillaan. Tarkoituksena on tarkastella samanlaisuuksia ja eroavaisuuksia opetusmetodeissa ja tavoissa opettaa. Tutkimuksessa hyödynnetään sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä. Aineisto tutkimukseen kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella, joka lähetettiin julkisena linkkinä äidinkielen ja englannin kielen opettajien facebook-ryhmiin. Kyselyyn opettajat listasivat lyhyesti käyttämiänsä opetusmetodeja. Tutkimuksen tulokset osoittivat opetusmetodien olevan kielestä riippumatta samanlaisia.
Keywords
opetusmenetelmät opetus kieli ja kielet kielen oppiminen kieltenopetus oppiminen opettajat educational methods teaching and instruction languages language learning language teaching learning teachers
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202008195585

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4421]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Teacher perceptions of integrating EFL into primary-level Multidisciplinary Learning Modules 

    Christou, Andria (2020)
    Suomalaisen koulureformin myötä vuoden 2014 perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS 2014) esitteli monialaiset oppimiskokonaisuudet (MOK), jotka määritettiin osaksi jokaisen peruskoulun jokavuotista opetusta. Monialaisten ...
  • Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland 

    Salo, Emmi (2022)
    Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ...
  • Ensimmäisen luokan opettajien käsityksiä varhennetun englannin opetuksesta 

    Saarikettu, Sari; Venäläinen, Noora (2020)
    Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisia käsityksiä ensimmäisen luokan opettajilla on varhennetun englannin opetuksesta. Tavoitteena on kuvata, millaisia toimintatapoja varhennetun kielen opetuksessa käytetään ...
  • Learning materials and methods in early language learning classroom : teachers’ perceptions and experiences 

    Kärjä, Essi (2020)
    Viimeistään kevätlukukaudesta 2020 alkaen jokainen suomalainen ensimmäisen luokan oppilas on aloittanut ensimmäisen vieraan kielen opiskelun ensimmäisellä vuosiluokalla. Hallitus teki päätöksen kieltenopetuksen varhentamisesta ...
  • Early language teaching and its methods in Finnish primary school English 

    Saloniemi, Suvi (2019)
    Varhennettu kielenopetus ja sen opetusmenetelmät ovat ajankohtaisia aiheita uuden perusopetuslain myötä (2018), jossa ensimmäisen vieraan kielen opetus siirtyy ala-asteen ensimmäiselle ja toiselle luokalle kaikissa Suomen ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre