Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Kilpailu parhaista työntekijöistä on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin. Organisaatiot tavoittelevat pysyvää kilpailuetua rekrytoimalla ja sitouttamalla parempia työntekijöitä. Yrityksen brändin ja maineen arvo ovat tärkeässä asemassa parhaiden työntekijöiden houkuttelemisessa organisaatioon ja tästä syystä yritykset kehittävät aktiivisesti työantajamielikuvaansa pärjätäkseen kilpailussa. On tärkeää ymmärtää, mitkä tekijät vaikuttavat työantajamielikuvan houkuttelevuuteen, ja kuinka siitä voidaan kehittää. Tässä tutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksen keinoin sosiaalista mediaa ja sen hyödyntämistä työantajamielikuvan kehittämisessä. Tutkielmassa löydettiin useita keinoja, joilla sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää, ja miksi se on perinteistä mediaa tehokkaampi kanava. Tutkielmassa löydettyjä tuloksia voivat hyödyntää esimerkiksi yritykset, jotka haluavat kehittää työantajamielikuvaansa, varsinkin pienellä budjetilla. Competition in acquiring the best employees is tougher than ever before. Organizations are pursuing for sustainable competitive advantage by recruiting and retaining better employees. Organization’s brand and reputation play a big part in attracting the best employees which is why organizations are actively trying to develop their employer brand to stay on top of the competition. It is important to understand which elements affect employer attraction and how to improve it. The objective of this literature review is to find out how social media can be utilized in employer branding. The finding in this research was that social media can be utilized and it can be more effective than traditional media. The results of this study can be used by for example companies that seek to improve their employer brand, especially with a low budget.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [4981]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mikä tekee työnantajasta houkuttelevan? : työnantajamielikuvan ja sosiaalisen median vaikutus työnhakukäyttäytymiseen
Lehtinen, Elina (2019)Työnantajamielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä strategista toimintaa, jonka tavoitteena on houkuttelevan työnantajaidentiteetin rakentaminen ja työnantajaan liitettävien mielikuvien hallinta. Erityisesti asiantuntija-aloilla, ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen asiantuntijaorganisaation asiakassuhteissa : case tilitoimistot
Paloniemi, Essi (2018)Sosiaalisen median ja digitaalisen vuorovaikutuksen tuomat mahdollisuudet ovat herättäneet mielenkiinnon myös B2B-markkinoilla. Digitaalisten vuorovaikutusmenetelmien suosion hyödyntäminen on huomioitu myös uusasiakashankinnassa ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen asiakassuhteiden hallinnassa
Saukonoja, Joel (2018)Sosiaalisen median yleistyminen ja ilmiöiden sosiaalistuminen muokkaavat kuluttajien käyttäytymistä ja tarjoavat yrityksille uudenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Tässä ... -
#Some #Terrorismi : sosiaalisen median hyödyntäminen terrorismissa
Nurmi, Timo (2023)Sosiaalisen median suosio on kasvanut viimeisen vuosikymmenen aikana räjähdysmäisesti ja sillä on miljardeja käyttäjiä ympäri maailmaa. Terrorismi puolestaan on merkittävä turvallisuusuhka maailmanlaajuisesti, joka koskettaa ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen IT-alan rekrytointiprosesseissa
Virta, Maiju (2018)Teknologian muutokset ja digitalisaatio ovat vaikuttaneet erilaisiin liiketoimintaprosesseihin merkittävästi viime vuosikymmenien aikana. Erityisesti sosiaalisen median käyttö on kasvanut huomattavasti ja nykypäivänä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.