Arvosanan ansaitsemme : asteikolla vai ilman?
Hildén, R., Rautopuro, J., & Huhta, A. (2017). Arvosanan ansaitsemme : asteikolla vai ilman?. In V. Britschgi, & J. Rautopuro (Eds.), Kriteerit puntarissa (pp. 63-80). Suomen Kasvatustieteellinen Seura, FERA. Kasvatusalan tutkimuksia, 74.
Published in
Kasvatusalan tutkimuksiaDate
2017Copyright
© Kirjoittajat & Suomen Kasvatustieteellinen Seura, 2017
Publisher
Suomen Kasvatustieteellinen Seura, FERAParent publication ISBN
978-952-5401-77-6Is part of publication
Kriteerit puntarissaISSN Search the Publication Forum
1458-1094Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27412435
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Johdanto : arvioinnin sudenkuoppia väistelemässä
Rautopuro, Juhani; Hildén, Raili; Ouakrim-Soivio, Najat (Suomen Kasvatustieteellinen Seura, FERA, 2017)Arvioinnilla on kauaskantoisia seurauksia oppilaan ja opiskelijan tulevaisuuden kannalta. Perusopetuksen päättövaiheen arvosanoilla hakeudutaan ja valikoidutaan toisen asteen opintoihin tai jäädään jopa kokonaan opintojen ... -
Yhdeksäsluokkalaisten vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja arvosanan yhteydet peruskoulun jälkeisiin jatkosuunnitelmiin
Kangasvieri, Teija (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2021)Tässä artikkelissa tarkastelen peruskoulun yhdeksännen luokan oppilaiden vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja kieltenopetuksessa saatujen arvosanojen yh-teyttä heidän perusopetuksen jälkeisiin ... -
The meaningfulness of two curriculum-based national tests of English as a foreign language
Hilden, Raili; Pulkkinen, Jonna; Rautopuro, Juhani (Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand, 2022)This paper addresses the aspect of the meaningfulness of a national assessment in English as a foreign language, applying the fairness framework proposed by Kunnan (2018). We compared students’ performance on two receptive ... -
Käänteinen oppiminen ja teknologiset apuvälineet peruskoulun yläluokkien ja lukion matematiikan opetuksessa
Avikainen, Erika (2022)Tutkielma kokoaa yhteen tuloksia, joita on saatu käänteisen oppimisen sovelluksista peruskoulussa ja lukiossa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tarkastelussa on painotettu opetusteknologian hyödyntämistä. ... -
Lukutaito – Tie tulevaisuuteen: PISA 2018 Suomen pääraportti
Leino, Kaisa; Rautopuro, Juhani; Kulju, Pirjo (2021)Lukutaito on keskeinen pohja niin opiskelulle, lukunautinnolle, yhteiskuntaan osallistumiselle kuin oman identiteetin kehittämisellekin. Hyvä lukutaito luo vakaan pohjan, joka auttaa etenemään elämän poluilla. 2000-luvulla ...