Käänteinen oppiminen ja teknologiset apuvälineet peruskoulun yläluokkien ja lukion matematiikan opetuksessa
Tekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tutkielma kokoaa yhteen tuloksia, joita on saatu käänteisen oppimisen sovelluksista peruskoulussa ja lukiossa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tarkastelussa on painotettu opetusteknologian hyödyntämistä. Tarkasteltavia näkökulmia ovat käänteisen oppimisen vaikutus oppimistuloksiin ja vaikutus oppijoiden kokemuksiin oppimisprosessissa. Tutkielmassa ilmeni, että käänteisellä oppimisella on positiivinen vaikutus sekä oppimistuloksiin että oppijoiden kokemuksiin oppimisesta. Lisäksi on kerätty yhteen suosituksia käänteisen opetuksen toteutuksille. This study aims to compose results from studies regarding flipped learning in elementary and secondary education emphasis being on the educational technology used. The study has been conducted as a literature review. The focus is on the effects of flipped learning on the learning achievement and the learning experience. The study concluded that flipped learning approach has a positive impact on both learning achievement and on the experience of the learning process. Also recommendations have been provided based on the results.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Perusteita toiminnallisille työtavoille matematiikan opetuksessa
Suomela, Ella (2018)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää millaisia näkemyksiä alan tutkimuskirjallisuus nostaa käsitteenmuodostusvälineiden käytöstä alakoulun matematiikan opetuksessa ja onko niiden käytöllä positiivinen vaikutus oppimistuloksiin. ... -
Digitalisaation vaikutus yläkoulussa
Niukkanen, Martti (2024)Tässä tutkielmassa aiheena on digitalisaation vaikutukset suomalaisessa yläkoulussa. Tarkastelu tapahtuu PISA-tuloksia seuraamalla, sekä opettajien tuomien ongelmien esiinnostamisella. Ongelmien pohtiminen ja niiden ratkaisut ... -
Developing and Evaluating Educational Innovations for STEAM Education in Rapidly Changing Digital Technology Environments
Lavicza, Zsolt; Weinhandl, Robert; Prodromou, Theodosia; Anđić, Branko; Lieban, Diego; Hohenwarter, Markus; Fenyvesi, Kristof; Brownell, Christopher; Diego-Mantecón, Jose Manuel (MDPI AG, 2022)In this paper, we offer three examples from our research projects on both technological and pedagogical innovations to illustrate the impact of rapid technology changes on research. Members of our research team both developed ... -
Näkövammainen oppilas kemian opetuksessa : opettajan pikaopas
Poikela, Tuomo (2021) -
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.