Arvosanan ansaitsemme : asteikolla vai ilman?
Hildén, R., Rautopuro, J., & Huhta, A. (2017). Arvosanan ansaitsemme : asteikolla vai ilman?. In V. Britschgi, & J. Rautopuro (Eds.), Kriteerit puntarissa (pp. 63-80). Suomen Kasvatustieteellinen Seura, FERA. Kasvatusalan tutkimuksia, 74.
Julkaistu sarjassa
Kasvatusalan tutkimuksiaPäivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Suomen Kasvatustieteellinen Seura, 2017
Julkaisija
Suomen Kasvatustieteellinen Seura, FERAEmojulkaisun ISBN
978-952-5401-77-6Kuuluu julkaisuun
Kriteerit puntarissaISSN Hae Julkaisufoorumista
1458-1094Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27412435
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Johdanto : arvioinnin sudenkuoppia väistelemässä
Rautopuro, Juhani; Hildén, Raili; Ouakrim-Soivio, Najat (Suomen Kasvatustieteellinen Seura, FERA, 2017)Arvioinnilla on kauaskantoisia seurauksia oppilaan ja opiskelijan tulevaisuuden kannalta. Perusopetuksen päättövaiheen arvosanoilla hakeudutaan ja valikoidutaan toisen asteen opintoihin tai jäädään jopa kokonaan opintojen ... -
Yhdeksäsluokkalaisten vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja arvosanan yhteydet peruskoulun jälkeisiin jatkosuunnitelmiin
Kangasvieri, Teija (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2021)Tässä artikkelissa tarkastelen peruskoulun yhdeksännen luokan oppilaiden vieraan kielen oppimismotivaatioprofiilien ja kieltenopetuksessa saatujen arvosanojen yh-teyttä heidän perusopetuksen jälkeisiin ... -
The meaningfulness of two curriculum-based national tests of English as a foreign language
Hilden, Raili; Pulkkinen, Jonna; Rautopuro, Juhani (Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand, 2022)This paper addresses the aspect of the meaningfulness of a national assessment in English as a foreign language, applying the fairness framework proposed by Kunnan (2018). We compared students’ performance on two receptive ... -
Käänteinen oppiminen ja teknologiset apuvälineet peruskoulun yläluokkien ja lukion matematiikan opetuksessa
Avikainen, Erika (2022)Tutkielma kokoaa yhteen tuloksia, joita on saatu käänteisen oppimisen sovelluksista peruskoulussa ja lukiossa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tarkastelussa on painotettu opetusteknologian hyödyntämistä. ... -
Kehittämissuuntaa arvioinnista
Lyytinen, Heikki K.; Räisänen, Anu (Koulutuksen arviointineuvosto, 2005)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.