Show simple item record

dc.contributor.authorReinikainen, Hanna
dc.contributor.editorLuoma-Aho, Vilma
dc.contributor.editorPekkala, Kaisa
dc.date.accessioned2019-12-18T12:29:13Z
dc.date.available2019-12-18T12:29:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationReinikainen, Hanna (2019). Parasosiaaliset suhteet sosiaalisessa mediassa. In Luoma-Aho, Vilma; Pekkala, Kaisa (Eds.) Osallistava viestintä, ProComma Academic, 2019. Helsinki: ProCom ry, 102-115. http://hdl.handle.net/10138/302465
dc.identifier.otherCONVID_33854427
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66939
dc.description.abstractSosiaalinen media tarjoaa brändeille ja organisaatioille parhaimmillaan runsaasti mahdollisuuksia vuorovaikutukseen ja jopa pitkäaikaisten suhteiden rakentamiseen kuluttajien ja sidosryhmien kanssa. Reaaliaikainen ja avoin keskustelu esimerkiksi brändin edustajan kanssa voi viedä kuluttajan käsitystä brändistä myönteisempään suuntaan, myös mahdollisessa kriisitilanteessa. Haasteena on kuitenkin usein sidosryhmien ja kuluttajien aito osallistaminen ja sitouttaminen. Brändi- tai organisaatiotilin takaa voi olla vaikeaa kohdata kuluttajia ja sidosryhmiä luontevasti, etenkin kun luottamus sosiaalisessa mediassa kohdistuu usein yksittäisiin asiantuntijoihin sekä vertaisiksi koettuihin henkilöihin. Parasosiaalisen suhteen eli kuvitellun kasvokkaissuhteen esimerkiksi julkkiksen, some-vaikuttajan tai brändin edustajan kanssa on todettu lisäävän sitoutumista ja vetävän yleisöjä takaisin sisältöjen pariin. Tässä artikkelissa tarkastellaan parasosiaalisia suhteita sosiaalisessa mediassa. Brändit ja organisaatiot voivat hyötyä niistä, mutta samalla ne voivat tuottaa kärjistyneitä mielikuvia suhteiden kohteina olevista ihmisistä ja edistää pahimmillaan verkkokiusaamista.fi
dc.format.extent145
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.publisherProCom ry
dc.relation.ispartofOsallistava viestintä
dc.relation.ispartofseriesProComma Academic
dc.relation.urihttp://hdl.handle.net/10138/302465
dc.rightsCC BY 4.0
dc.titleParasosiaaliset suhteet sosiaalisessa mediassa
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912185409
dc.contributor.laitosKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.laitosSchool of Business and Economicsen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-952-68576-2-6
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange102-115
dc.relation.issn2343-4090
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittaja & ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry. 2019
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumber320373
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysosidosryhmät
dc.subject.ysoosallistaminen
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysoasiakassuhde
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20774
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8776
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10728
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23851
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4458
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.relation.doi10.31885/2019.00008
dc.relation.funderSuomen Akatemiafi
dc.relation.funderAcademy of Finlanden
jyx.fundingprogramAkatemiaohjelma, SAfi
jyx.fundingprogramAcademy Programme, AoFen
jyx.fundinginformationSuomen Akatemia 320373 (#Agents)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0