Kuuntelun ja dialogin kypsyys sosiaalisessa mediassa

Abstract
Sosiaalisen median käytön yleistymisestä huolimatta monet organisaatiot pistävät panoksensa vain yksisuuntaiseen markkinointiviestintään, eivätkä systemaattisesti kuuntele digitaalisia keskusteluja tai lähde mukaan dialogiin. Organisaation sosiaalisen median tiimin tulisi kuitenkin olla tiimi, joka kuuntelee ja keskustelee eikä vain tuota sisältöä. Käymme tässä artikkelissa läpi viimeaikaista tutkimusta organisaation kuuntelusta sosiaalisessa mediassa ja ehdotamme tapoja edetä dialogin aloittamisessa. Aktiivisuus sosiaalisessa kuuntelussa on strateginen valinta, ja havainnollistavana esimerkkinä ovat eurooppalaiset lentoyhtiöt, jotka ovat muuttaneet strategiaansa sosiaalisen median käytön nopean kasvun myötä.
Main Authors
Format
Books Book part
Published
2019
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
ProCom ry
Original source
http://hdl.handle.net/10138/302465
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201912185420Käytä tätä linkitykseen.
Parent publication ISBN
978-952-68576-2-6
Review status
Peer reviewed
ISSN
2343-4090
DOI
https://doi.org/10.31885/2019.00008
Language
Finnish
Published in
ProComma Academic
Is part of publication
Osallistava viestintä
Citation
  • Erkkilä, T., & Syvänen, S. (2019). Kuuntelun ja dialogin kypsyys sosiaalisessa mediassa. In V. Luoma-Aho, & K. Pekkala (Eds.), Osallistava viestintä (pp. 116-131). ProCom ry. ProComma Academic, 2019. http://hdl.handle.net/10138/302465
License
CC BY 4.0Open Access
Copyright© Kirjoittajat & ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry. 2019

Share