Parasosiaaliset suhteet sosiaalisessa mediassa
Reinikainen, H. (2019). Parasosiaaliset suhteet sosiaalisessa mediassa. In V. Luoma-Aho, & K. Pekkala (Eds.), Osallistava viestintä (pp. 102-115). ProCom ry. ProComma Academic, 2019. http://hdl.handle.net/10138/302465
Julkaistu sarjassa
ProComma AcademicTekijät
Päivämäärä
2019Oppiaine
Viestinnän johtaminenBasic or discovery scholarshipCorporate CommunicationBasic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© Kirjoittaja & ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry. 2019
Sosiaalinen media tarjoaa brändeille ja organisaatioille parhaimmillaan runsaasti mahdollisuuksia vuorovaikutukseen ja jopa pitkäaikaisten suhteiden rakentamiseen kuluttajien ja sidosryhmien kanssa. Reaaliaikainen ja avoin keskustelu esimerkiksi brändin edustajan kanssa voi viedä kuluttajan käsitystä brändistä myönteisempään suuntaan, myös mahdollisessa kriisitilanteessa.
Haasteena on kuitenkin usein sidosryhmien ja kuluttajien aito osallistaminen ja sitouttaminen. Brändi- tai organisaatiotilin takaa voi olla vaikeaa kohdata kuluttajia ja sidosryhmiä luontevasti, etenkin kun luottamus sosiaalisessa mediassa kohdistuu usein yksittäisiin asiantuntijoihin sekä vertaisiksi koettuihin henkilöihin.
Parasosiaalisen suhteen eli kuvitellun kasvokkaissuhteen esimerkiksi julkkiksen, some-vaikuttajan tai brändin edustajan kanssa on todettu lisäävän sitoutumista ja vetävän yleisöjä takaisin sisältöjen pariin. Tässä artikkelissa tarkastellaan parasosiaalisia suhteita sosiaalisessa mediassa. Brändit ja organisaatiot voivat hyötyä niistä, mutta samalla ne voivat tuottaa kärjistyneitä mielikuvia suhteiden kohteina olevista ihmisistä ja edistää pahimmillaan verkkokiusaamista.
...
Julkaisija
ProCom ryEmojulkaisun ISBN
978-952-68576-2-6Kuuluu julkaisuun
Osallistava viestintäISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-4090
Alkuperäislähde
http://hdl.handle.net/10138/302465Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33854427
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1367]
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Akatemiaohjelma, SALisätietoja rahoituksesta
Suomen Akatemia 320373 (#Agents)Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kuuntelun ja dialogin kypsyys sosiaalisessa mediassa
Erkkilä, Taina; Syvänen, Salla (ProCom ry, 2019)Sosiaalisen median käytön yleistymisestä huolimatta monet organisaatiot pistävät panoksensa vain yksisuuntaiseen markkinointiviestintään, eivätkä systemaattisesti kuuntele digitaalisia keskusteluja tai lähde mukaan dialogiin. ... -
Jääkiekon liigaseurojen sidosryhmävuorovaikutus sosiaalisessa mediassa
Pitkänen, Henri (2016)Tämän puheviestinnän maisterintutkielman tavoitteena oli selvittää jääkiekon liigaseurojen sosiaalisen median käyttöä. Tarkoituksena oli kartoittaa, millaisia keinoja seurat käyttävät sosiaalisen median viestinnässään, ... -
Yritysten sidosryhmäviestintä negatiivisten aiheiden ympärillä sosiaalisessa mediassa : case: Kobe Bryant
Vataja, Iisak (2023)Yrityksiltä odotetaan aktiivista sidosryhmäviestintää ajankohtaisista aiheista. Medioituneessa toimintaympäristössä yritys ei pysty enää hallitsemaan keskustelua sosiaalisen median alustoilla, mutta voi strategisesti ... -
Kirjallisuuskatsaus kuluttajien brändisitoutumisesta sosiaalisessa mediassa
Liimatainen, Iia (2017)Liiketoimintaympäristö on muuttunut valtavasti viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Kuluttajilla on entistä enemmän valtaa yrityksiä kohtaan ja sosiaalinen median on muuttanut tapaa, jolla yritykset voivat olla ... -
Brändinhallinta sosiaalisessa mediassa
Tukiainen, Milla (2020)Kandidaatintutkielma perehtyy brändinhallintaan sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa käydään läpi brändiin ja sosiaaliseen mediaan liittyvät käsitteet ja perehdytään sosiaalisen median vaikutuksiin brändinhallinnassa. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.