University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Brändinhallinta sosiaalisessa mediassa

Thumbnail
View/Open
291.1 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Tukiainen, Milla
Date
2020
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Kandidaatintutkielma perehtyy brändinhallintaan sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa käydään läpi brändiin ja sosiaaliseen mediaan liittyvät käsitteet ja perehdytään sosiaalisen median vaikutuksiin brändinhallinnassa. Sosiaalinen media on muuttanut yritysten toimintaa suuresti viime vuosien aikana ja brändinhallinta kohtaa uusia haasteita kuluttajien pitämisessä uskollisena brändiä kohtaan. Tarkoituksena on selvittää, mitä hyötyjä ja haittoja sosiaalinen media tuo brändinhallintaan. Tutkielma on suoritettu kirjallisuuskatsauksena. Brändinhallinta on jaettu neljään osa-alueeseen, joista jokaisen kohdalla käydään läpi sosiaalisen median sille tuomat hyödyt ja haitat. Suurena hyötynä sosiaalinen media on tuonut brändin ja kuluttajien välisten suhteiden paranemisen. Haittapuolena lisääntyvä informaatio ja kuluttajien välinen kommunikaatio levittää brändistä myös paljon negatiivista informaatiota. Sosiaalisen median sovelluksia on kuitenkin olemassa hyvin erilaisia, joissa käyttäjät toimivat eri tavoilla. Monet tutkimukset aiheesta liittyvät Facebookiin ja muista sosiaalisen median sovelluksista on niukasti tutkimustietoa saatavilla. ...
Keywords
sosiaalinen media brändit markkinointi kuluttajat viestintä
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202008195583

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4786]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Työntekijälähettilään rooli ja motiivit yritysmielikuvan rakentajana sosiaalisessa mediassa 

    Metsä-Simola, Anne (2023)
    Työntekijöiden hyödyntäminen työntekijälähettiläinä on yrityksiä kiinnostava mahdollisuus yritysmielikuvan ja työnantajamielikuvan rakentamisessa. Työntekijälähettiläiden sosiaaliseen mediaan tuottama sisältö koetaan aidoksi ...
  • Henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa 

    Pasanen, Janika (2020)
    Henkilöbrändäys on varsin uusi ilmiö työelämässä, eikä siitä ole tehty vielä paljoakaan aiempaa tutkimusta. Tämän vuoksi on relevanttia tutkia henkilöbrändin rakentamista ja vertailla sitä yritysbrändin rakentamiseen, jota ...
  • Sosiaalisessa mediassa tapahtuvan finanssimainonnan rooli kuluttajien kokemukseen riskistä 

    Ajanko, Maisa (2023)
    Sosiaalinen media kasvattaa suosiotaan jatkuvasti niin kuluttajien, kuin yritystenkin keskuudessa ja sosiaalisen median käyttäjiä on jo lähes 60 % maailman väestöstä. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille mahdollisuuden ...
  • Kirjallisuuskatsaus kuluttajien brändisitoutumisesta sosiaalisessa mediassa 

    Liimatainen, Iia (2017)
    Liiketoimintaympäristö on muuttunut valtavasti viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Kuluttajilla on entistä enemmän valtaa yrityksiä kohtaan ja sosiaalinen median on muuttanut tapaa, jolla yritykset voivat olla ...
  • Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa 

    Rinne, Joonas (2020)
    Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publish Your Data
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre