dc.contributor.author | Maunula, Minna | |
dc.contributor.editor | Nori, Hanna | |
dc.contributor.editor | Laalo, Hanna | |
dc.contributor.editor | Rinne, Risto | |
dc.date.accessioned | 2019-07-29T05:52:09Z | |
dc.date.available | 2019-07-29T05:52:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Maunula, M. (2019). Tohtoriopiskelijan yksilöllinen ja elämänkulullinen asiantuntijuus. In H. Nori, H. Laalo, & R. Rinne (Eds.), <i>Kohti oppimisyhteiskuntaa : koulutuspolitiikan uusi suunta ja korkeakoulutuksen uusi maisema. Juhlakirja professori Arto Jauhiaisen täyttäessä 60 vuotta</i> (pp. 187-217). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan julkaisuja. A, 217. <a href="http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-7578-5" target="_blank">http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-7578-5</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_30538628 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_81272 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65126 | |
dc.description.abstract | Tohtorikoulutukseen, eli korkeimpaan asiantuntijakoulutukseen,
sekä tohtoreihin kohdistuu globaalisti suuria ja jatkuvasti uudistuvia odotuksia. Myös suomalainen koulutus- ja yliopistokenttä
asemoituu uudelleen laajempia jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia luotaessa (esim. OKM 2017a). Jo pitkään on tavoitteena
ollut, että tohtorikoulutuksen pitäisi tuottaa yhä tehokkaammin
yhä jalostetumpaa asiantuntijajoukkoa, jolla on digitaalisen ja
globaalin ajan vaatimuksia vastaavat asiantuntijan tiedot ja taidot sekä tulevaisuutta ennakoivia innovatiivisia visioita. Toisaalta samaan aikaan tohtorit kohtaavat työelämässä epätietoisuutta
asiantuntijuutensa luonteesta ja jopa työllistymishaasteita. Myöskään yliopistot eivät kykene taloudellisessa paineessa tarjoamaan
kasvavalle tohtorijoukolle akateemisen työuran jatkuvuutta.
Asiantuntijoiden toimintakentät ovat kuitenkin moninaistumassa ja yhdentymässä hiljalleen, mutta ovat nykyisin edelleen osin
jäsentymättömät. | fi |
dc.format.extent | 488 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos | |
dc.relation.ispartof | Kohti oppimisyhteiskuntaa : koulutuspolitiikan uusi suunta ja korkeakoulutuksen uusi maisema. Juhlakirja professori Arto Jauhiaisen täyttäessä 60 vuotta | |
dc.relation.ispartofseries | Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan julkaisuja. A | |
dc.relation.uri | http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-7578-5 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | oppimisyhteiskunta | |
dc.title | Tohtoriopiskelijan yksilöllinen ja elämänkulullinen asiantuntijuus | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201907253678 | |
dc.contributor.laitos | Kokkolan yliopistokeskus Chydenius | fi |
dc.contributor.laitos | Kokkola University Consortium Chydenius | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustieteiden yksikkö | fi |
dc.contributor.oppiaine | The Unit of Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2019-07-25T09:15:17Z | |
dc.relation.isbn | 978-951-29-7578-5 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 187-217 | |
dc.relation.issn | 0359-8829 | |
dc.relation.numberinseries | 217 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittaja & Turun yliopisto, 2019. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | yhteiskunta | |
dc.subject.yso | koulutuspolitiikka | |
dc.subject.yso | korkea-asteen koulutus | |
dc.subject.yso | juhlajulkaisut | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9778 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p249 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3390 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p18076 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |