Kuntanäkökulmaa kansallisen kielivarannon kehittämiseen
Kyckling, E., & Skinnari, K. (2018). Kuntanäkökulmaa kansallisen kielivarannon kehittämiseen. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/kuntanakokulmaa-kansallisen-kielivarannon-kehittamiseen
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2018Oppiaine
Soveltava kielitiedeTekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
kielet kotouttaminen mmattikorkeakoulut kielivaranto kielikoulutus kielikoulutuspolitiikka kieltenopetuksen varhentaminen toisen kotimaisen kielen kokeilu kaksikielinen toiminta korkeakoulutus monikielisyys subjektiivisesti koettuna vieraiden kielten opetus integrative measures kunnat kieli ja kielet koulutuspolitiikka tasa-arvo kielikylpy kaksikielisyys monikielisyys lausunnot korkea-asteen koulutus suomi toisena kielenä kielen oppiminen eriyttäminen oppikirjat yliopistot kieltenopetus kotoutumiskoulutus ammattikorkeakoulut
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2018/kuntanakokulmaa-kansallisen-kielivarannon-kehittamiseenJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27943246
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Moninaisia taitoja monella kielellä - pysyykö koulutus perässä?
Vaarala, Heidi; Kyckling, Erja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018) -
Maailma muuttuu ja niin myös vieraiden kielten ja toisen kotimaisen kielen ylioppilaskokeet
Hildén, Raili; Huhta, Ari; Mäntylä, Katja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Ylioppilastutkinnon suorittaa hyväksytysti vuosittain noin 30 000 opiskelijaa, ja heistä valtaosa sisällyttää kokeeseen myös vieraan kielen ja/tai toisen kotimaisen kielen kokeen. Kokeiden painoarvo korkeakouluvalinnoissa ... -
Moninaisten oppijoiden tukeminen vieraiden kielten opetuksessa eriyttämisen keinoin
Mäntylä, Katja; Roiha, Anssi; Kajander, Kati (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)This article discusses differentiation as a means of providing individual support for foreign language learners. In line with inclusive education, all language teachers need to have some knowledge of how to support a wide ... -
“Olette opettamassa väärässä vaiheessa, väärän ikäisiä” : vanhempien näkemyksiä kieltenopetuksen kehittämisestä
Isokoski, Joanna; Kaikkonen, Vilhelmiina (2018)Opetushallitus sekä Opetus- ja kulttuuriministeriö käynnistivät alkuvuodesta 2017 kieltenopetuksen varhentamisen, kehittämisen ja lisäämisen kärkihankkeen osana hallituksen osaamisen ja koulutuksen kärkihankkeen Uusi ... -
Monikielisyydestä subjektiivisesti koettuna : tutkittua vuosien varrelta
Kalaja, Paula (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Artikkeli tarkastelee monikielisyyttä subjektiivisesti koettuna ja esittelee joitakin tutkimuksia, jotka on tehty tälläisesta lähtökohdasta Jyväskylän yliopiston Kielikampuksella.
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.