Tohtoriopiskelijan yksilöllinen ja elämänkulullinen asiantuntijuus
Maunula, M. (2019). Tohtoriopiskelijan yksilöllinen ja elämänkulullinen asiantuntijuus. In H. Nori, H. Laalo, & R. Rinne (Eds.), Kohti oppimisyhteiskuntaa : koulutuspolitiikan uusi suunta ja korkeakoulutuksen uusi maisema. Juhlakirja professori Arto Jauhiaisen täyttäessä 60 vuotta (pp. 187-217). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan julkaisuja. A, 217. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-7578-5
Julkaistu sarjassa
Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan julkaisuja. ATekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Turun yliopisto, 2019.
Tohtorikoulutukseen, eli korkeimpaan asiantuntijakoulutukseen,
sekä tohtoreihin kohdistuu globaalisti suuria ja jatkuvasti uudistuvia odotuksia. Myös suomalainen koulutus- ja yliopistokenttä
asemoituu uudelleen laajempia jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia luotaessa (esim. OKM 2017a). Jo pitkään on tavoitteena
ollut, että tohtorikoulutuksen pitäisi tuottaa yhä tehokkaammin
yhä jalostetumpaa asiantuntijajoukkoa, jolla on digitaalisen ja
globaalin ajan vaatimuksia vastaavat asiantuntijan tiedot ja taidot sekä tulevaisuutta ennakoivia innovatiivisia visioita. Toisaalta samaan aikaan tohtorit kohtaavat työelämässä epätietoisuutta
asiantuntijuutensa luonteesta ja jopa työllistymishaasteita. Myöskään yliopistot eivät kykene taloudellisessa paineessa tarjoamaan
kasvavalle tohtorijoukolle akateemisen työuran jatkuvuutta.
Asiantuntijoiden toimintakentät ovat kuitenkin moninaistumassa ja yhdentymässä hiljalleen, mutta ovat nykyisin edelleen osin
jäsentymättömät.
Julkaisija
Turun yliopiston kasvatustieteiden laitosEmojulkaisun ISBN
978-951-29-7578-5Kuuluu julkaisuun
Kohti oppimisyhteiskuntaa : koulutuspolitiikan uusi suunta ja korkeakoulutuksen uusi maisema. Juhlakirja professori Arto Jauhiaisen täyttäessä 60 vuottaISSN Hae Julkaisufoorumista
0359-8829Asiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-7578-5Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30538628
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
In Teachers We Trust – the Finnish Way to Teach and Learn
Pollari, Pirjo; Salo, Olli-Pekka; Koski, Kirsti (National-Louis University, 2018)Finland has received very good results in international student achievement tests such as PISA and ICCS in the 21st century. Consequently, education authorities and researchers from all over the world have attempted to ... -
Kohti tulevaisuuden kielikoulutusta : kielikoulutuspoliittisen projektin loppuraportti
Luukka, Minna-Riitta; Pöyhönen, Sari (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2007) -
Kuntanäkökulmaa kansallisen kielivarannon kehittämiseen
Kyckling, Erja; Skinnari, Kristiina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018) -
Koulutus ja yhteiskuntaluokka
Kalalahti, Mira; Silvennoinen, Heikki; Varjo, Janne; Vilkman, Minna (Tampere University Press, 2023)Yhteiskuntaluokka ja koulutusinstituutio kytkeytyvät monin tavoin toisiinsa. Yhtäältä koulutus oli alusta alkaen ylempien yhteiskuntaluokkien vallan ja etuoikeuksien legitimoija ja toisaalta alempiin yhteiskuntaluokkiin ... -
Vasemmistoliiton kannatuspohjan muutos 2000-luvulla
Lassila, Taneli (2022)Kandidaatintutkielmani aiheena on vasemmistoliiton kannatuspohjan muutos 2000-luvulla. Jälkiteollistumisen myötä länsimaiset yhteiskunnat ovat muuttuneet merkittävästi. Muutos näkyy myös politiikassa, jossa perinteiset ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.