The context of second foreign languages in Swedish secondary schools : results of a questionnaire to school leaders
Granfeldt, J., Sayehli, S. & Ågren, M. (2019). The context of second foreign languages in Swedish secondary schools : results of a questionnaire to school leaders. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (1), 27-48. doi:10.17011/apples/urn.201903011688
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Authors, 2019
This article reports the results of a survey focusing on the educational context of
second foreign languages (SFL) to which 147 Swedish secondary school leaders
responded. The study aims to provide a picture of how SFLs like German, French and
Spanish are organised in a representative selection of Swedish schools across the
country. The results of the survey show that there are major differences between
languages when it comes to the language offer and the number of pupils and teachers
in the respective languages. Moreover, there are also important differences between
schools, some of which can be related to educational, socio-economic and regional
aspects of the responding schools. A general conclusion of the survey is that
conditions for SFLs currently vary across languages and across the country. One of
the main challenges for the future seems to be to maintain a varying offer of
languages in a majority of schools.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learning, teaching and assessment of second foreign languages in Swedish lower secondary school – dilemmas and prospects
Bardel, Camilla; Erickson, Gudrun; Österberg, Rakel (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)This paper presents an overview of second foreign language (SFL) education in Sweden, especially at lower secondary level. It offers a survey of the historical development of the study of other languages than English as ... -
Learning and using English and Swedish beyond the classroom : activity systems of six upper secondary school students
Fagerlund, Tarja (2012)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli katsoa englannin ja ruotsin oppimista koulun ulkopuolella toiminnan teorian ja erityisesti Engeströmin (1987, 1999) toimintajärjestelmämallin näkökulmasta, josta aihetta ei ole ... -
Communication apprehension in the EFL classroom : a study of Finnish and Finnish-Swedish upper secondary school students and teachers
Lahtinen, Lauri (2013)Tämä tutkimus käsitteli suomalaisten ja suomenruotsalaisten englannin kielen viestintäarkuutta kvantitatiivisesta ja kvalitatiivisesta näkökulmasta. Tarkoitus oli ensiksi selvittää, miten paljon eng. viestintäarkuutta ... -
Classroom context's influence on students' willingness to communicate : a study of upper secondary school students' views
Kostiainen, Essi (2015)Suullisen kielitaidon harjoittelua vieraissa kielissä sekä asenteita sitä kohtaan on tutkittu melko paljon niin Suomessa, kuin muualla maailmassakin (ks. esim. Mäkelä 2005 tai Yli-Renko ja Salo-Lee 1991). Sen sijaan ... -
"It’s useful but challenging, and it’s not for everyone" : motivational and practical reasons behind Finnish upper secondary students’ decision to not study voluntary languages
Ervelius, Noora (2016)Suomessa opiskellaan enenevässä määrin vain kahta kieltä opetuskielen lisäksi. Syitä tähän kehityskulkuun on etsitty mm. kielikoulutuksen rahoituksen leikkauksista muuttuneisiin asenteisiin, mutta mitään yksittäistä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.