Intercultural Awareness of Iranian English Language Learners : An Exploration
Edalati Kian, Z. (2018). Intercultural Awareness of Iranian English Language Learners : An Exploration. FLEKS: Scandinavian Journal of Intercultural Theory and Practice, 5(2). https://doi.org/10.7577/fleks.2587
Julkaistu sarjassa
FLEKS: Scandinavian Journal of Intercultural Theory and PracticeTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© the Author, 2018.
The present paper reports on a qualitative study investigating how Iranian learners of English
as a foreign language understand culture and the extent to which this understanding meets
the needs of efficient intercultural communication. In order to gather data, in-depth semistructured interviews were conducted with eight participants. The interviews were designed
and thematically analyzed using Baker’s (2011) model of intercultural awareness. The model,
which served as the analytical framework of the study, has been used to account for the
knowledge, skills, and attitudes needed to communicate through English as a lingua franca.
Based on the findings of the study, the main elements of the model are relevant in accounting
for intercultural awareness—which varied among the participants—not only in English as a
lingua franca setting but also in contexts where partners with different cultural backgrounds
speak the same first language. Moreover, with the aim of developing learners’ intercultural
awareness, the policies and practices of English as a foreign language teaching in Iran need
to be revised.
...
Julkaisija
Oslo Metropolitan UniversityISSN Hae Julkaisufoorumista
1894-5988Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28932738
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
What is intercultural communication and are we competent in it? : Perceptions of English language graduates
Holopainen, Emmi (2022)Eri kulttuuri- ja ihmisryhmien välinen kontakti on viimeisten vuosikymmenien aikana lisääntynyt globalisaation ja ihmisten kasvaneen liikkuvuuden seurauksena. Tämä on tuonut kulttuurienvälisen viestinnän osaksi myös ... -
International students' perceptions on their adaptation to Indonesia and their intercultural relationship development : special focus on differences in communication styles and the role of English as a lingua franca
Puumala, Satu (2015)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten kansainväliset opiskelijat kuvaavat sopeutumistaan Indonesiaan. Sopeutumista tarkastellaan erityisesti niiden ihmissuhteiden valossa, joita opiskelijat loivat Indonesiassa. ... -
“We don’t always have to talk to understand each other” : intercultural couples’ views on ELF communication and problem-solving methods
Kautiainen, Eerika (2020)Nykypäivän globalisoituneessa maailmassa monikulttuuristen parien määrä kasvaa jatkuvasti. Monikulttuuriset parit ovat pariskuntia, joilla voi olla eroavaisuuksia muun muassa kielessä ja kulttuurissa. Monikulttuuriset ... -
Cultural Knowledge as a Resource in BELF Interactions : a Longitudinal Ethnographic Study of Two Managers in Global Business
Räisänen, Tiina (Dipartimento di Lingue e Letterature Straniere dell'Università di Verona, 2019) -
Figurative language and ‘doing interculturality’ in a lingua franca : A case study from a study-abroad context
Johnson, Esko (Walter de Gruyter GmbH, 2023)Tutkimus on osoittanut, kuinka kerronnan tapahtumassa käytämme kielikuvia merkityksellistämään ja käsitteistämään kokemuksiamme. Tämän tapaustutkimuksen kohteena ovat vaihto-opiskelijoiden kulttuurienvälisen kokemuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.