Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSun, Dukkeum
dc.date.accessioned2019-03-15T10:07:51Z
dc.date.available2019-03-15T10:07:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationSun, D. (2019). Role of pupil agency in a second language classroom. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>10</i>(2). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2019/role-of-pupil-agency-in-a-second-language-classroom" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2019/role-of-pupil-agency-in-a-second-language-classroom</a>
dc.identifier.otherCONVID_28974504
dc.identifier.otherTUTKAID_80982
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63146
dc.description.abstractThis article is about my experience as an English teacher in South Korea and in Finland and it points out the importance of teachers and researchers to listen to young language learners. To be specific, I will firstly share my professional career as an English teacher who has taught mostly in junior high schools in South Korea (the learners’ age level was 11–13) for about 15 years. Then I will describe how I came to recognize the importance to delve into young learners’ agency through my own teaching experience and decided to exercise my academic journey with the view on pupils as agentive sense-makers here in Finland.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2019/role-of-pupil-agency-in-a-second-language-classroom
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otherEnglish
dc.titleRole of pupil agency in a second language classroom
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201903141873
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2019-03-14T13:15:23Z
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries2
dc.relation.volume10
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Author, 2019
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysotoimijuus
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysooppilaat
dc.subject.ysokoululaiset
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2335
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2573
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8131
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p16485
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0