Show simple item record

dc.contributor.advisorHöylä, Helena
dc.contributor.authorBlomquist, Sofia
dc.date.accessioned2019-02-18T11:32:14Z
dc.date.available2019-02-18T11:32:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62844
dc.description.abstractKielten oppimisessa ja opettamisessa tarjolla oleva opiskelumateriaali on monesti merkittävässä roolissa, koska esimerkiksi oppi- tai kurssikirja tarjoaa selkeät raamit läpikäytäville aiheille ja tehtäville. Kurssikirja on tärkeä työkalu opettajille ja oppimisen väline oppilaille. Opettajien tyytyväisyyttä englannin oppiaineen oppikirjoja kohtaan on tutkittu aikaisemmin ja tulokset tehdyistä tutkimuksista ovat olleet vaihtelevia. Osa opettajista kokee, että kurssikirjat eivät tarjoa riittävästi vaihtelevaa sisältöä ja tehtäviä, ja toisten opettajien mielestä kurssikirjojen yleinen toteutus kärsii huonosta laadusta. Suurin osa opettajista kuitenkin pitää oppi- ja kurssikirjoista ja niiden sisällöstä, ja kurssikirja koetaan olennaisena osana englannin kielen opettamista. Tämän opinnäytetyön aihe on englannin kielen kurssikirjat ja niiden tulevaisuus ja tarkemmin se, miten englannin kielen opettajat ja tulevat opettajat näkevät kurssikirjan tulevaisuuden. Tässä opinnäytetyössä toteutetun tutkimuksen tarkoitus oli saada tietoa siitä, kokevatko opettajat kurssikirjan hyödyllisenä ja tarpeellisena osana opetusta etenkin nyt, kun teknologia tarjoaa uusia työkaluja luokkahuoneeseen ja erilaisiin opetustilanteisiin. Tutkimuksessa kysyttiin myös opettajien ja tulevien opettajien mielipiteitä siitä, tuleeko esimerkiksi e-kirja korvaamaan painetun oppikirjan kokonaan. Tutkimuksessa haastateltiin kasvokkain kahta englannin kielen opettajaa, jotka molemmat ovat työskennelleet opettajina yli 20 vuotta. Opettajien lisäsi kaksi opettajaopiskelijaa vastasivat haastattelukysymyksiin sähköpostin välityksellä ja vastauksia täsmennettiin puhelimitse. Opettajaopiskelijat olivat suorittaneet lyhyen harjoittelun yläkoulussa kevään 2018 aikana. Tutkimuksessa kaikki vastaajat kokivat, että painettu kurssikirja tulisi säilyttää osana opetus- ja oppimismateriaaleja. Kirjat tarjoavat hyvän kehyksen kursseille ja kurssikirja on oleellinen lähde ja työkalu opettajille. Muita materiaaleja, kuten videoita ja pelejä, voidaan käyttää lisämateriaalina, mutta pääpainopisteen tulisi olla painetussa oppikirjassafi
dc.format.extent23
dc.language.isoen
dc.subject.othercourse book
dc.subject.othercourse books
dc.titleFuture of course books in English language teaching
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201902181549
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysooppikirjat
dc.subject.ysoopetusaineisto
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysotextbooks
dc.subject.ysoteaching materials
dc.subject.ysostudy material


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record