dc.contributor.author | Perkkilä, Päivi | |
dc.date.accessioned | 2019-01-04T07:13:31Z | |
dc.date.available | 2019-01-04T07:13:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Perkkilä, P. (2018). Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? : Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta. <i>FMSERA Journal</i>, <i>2</i>(1), 1-11. <a href="https://journal.fi/fmsera/article/view/70360" target="_blank">https://journal.fi/fmsera/article/view/70360</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_28818833 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60885 | |
dc.description.abstract | Artikkelin tarkoituksena on tarkastella aikuisena luokanopettajiksi opiskelevien
oppimisen ilon kokemuksia matematiikan peruskurssin aikana kirjoitettujen
oppimispäiväkirjojen pohjalta. Fenomenologishermeneuttisen tutkimuksen aineistona on
satunnaisotannalla valittujen 10 oppimispäiväkirjan oppimiskokemusten kuvaukset,
jotka analysoitiin Atlas.ti -ohjelmalla. Oman matematiikkasuhteen merkityksen
tiedostaminen, vertaistuki, yhteisöllinen ja salliva oppimisilmapiiri, onnistumisen
kokemukset matematiikan tehtävissä, tavoitteiden asettaminen ja näkyväksi tekeminen
sekä niihin pyrkiminen pitkäjänteisellä työllä nousivat esille merkityksellisinä oppimisen
ilon kokemuksina. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura r.y. | |
dc.relation.ispartofseries | FMSERA Journal | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/fmsera/article/view/70360 | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | oppimispäiväkirjat: luokanopettajat | |
dc.title | Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? : Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201901031049 | |
dc.contributor.laitos | Kokkolan yliopistokeskus Chydenius | fi |
dc.contributor.laitos | Kokkola University Consortium Chydenius | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustieteiden yksikkö | fi |
dc.contributor.oppiaine | The Unit of Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2019-01-03T13:15:24Z | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 1-11 | |
dc.relation.issn | 2490-158X | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 2 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Perkkilä, 2018. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | matematiikka | |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | fenomenologia | |
dc.subject.yso | hermeneutiikka | |
dc.subject.yso | oppimispäiväkirjat | |
dc.subject.yso | luokanopettajat | |
dc.subject.yso | fenomenografia | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3160 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16486 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2977 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9695 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5104 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3999 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p20240 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.type.okm | A1 | |