Transformatiivinen opettajaksi oppiminen : kohti maailman muutosta
Matikainen, M. (2022). Transformatiivinen opettajaksi oppiminen : kohti maailman muutosta. Kasvatus ja aika, 16(4), 176-181. https://doi.org/10.33350/ka.120275
Julkaistu sarjassa
Kasvatus ja aikaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Kasvatus & Aika
Lectio praecursoria kasvatustieteen väitöskirjaan Transformatiivinen opettajaksi oppiminen - fenomenologis-hermeneuttinen analyysi luokanopettajakoulutuksesta, Jyväskylän yliopistossa 18.6.2022.
Julkaisija
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1797-2299Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164709121
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Ella ja Georg Ehrnroothin säätiöLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opettajuus ja muutos : transformatiivinen opettajaksi oppiminen
Matikainen, Minni (Paatos-yhdistys, 2023)Tässä tekstissä tiivistän väitöstutkimukseni tuloksia ja reflektoin niiden merkitystä nykyiselle koulutuspolitiikalle ja opettajankoulutukselle. Väitöstutkimuksessani tutkin opettajaksi oppimisen prosessia luokanopettaja ... -
Aikuisena opettajaksi : aikuisopiskelijoiden merkittävät oppimiskokemukset opettajan työn ja opettajankoulutuksen vuorovaikutuksessa
Leivo, Marjaana (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2010) -
Transformative Way of Becoming a Teacher : A Phenomenological-Hermeneutic Analysis of Class Teacher Education in Finland
Matikainen, Minni (SAGE Publications, 2024)Transformative learning in teacher education qualitatively changes future teachers’meaning systems of learning, teaching, and education. In this study, I exploredtransformative learning in Finnish class teacher education. ... -
Työelämävetoisen korkeakoulupolitiikan ja syvällisen oppimisen välinen ristiriita
Matikainen, Minni; Tervasmäki, Tuomas (Edistyksellinen tiedeliitto, 2021) -
Transformative Teaching and Learning Through Engaged Practice : Lecturers’ and Students’ Experiences in a University and Underserved Community Partnership in Ireland
Quillinan, Bernie; MacPhail, Ann; Dempsey, Ciara; McEvoy, Eileen (Sage Publications, Inc., 2019)The Community Wellness, Empowerment, Leadership and Lifeskills (CWell) program is a 2-year community-driven program developed in partnership between an underserved community in Limerick City and staff at the University of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.