Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPerkkilä, Päivi
dc.date.accessioned2019-01-04T07:13:31Z
dc.date.available2019-01-04T07:13:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPerkkilä, P. (2018). Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? : Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta. <i>FMSERA Journal</i>, <i>2</i>(1), 1-11. <a href="https://journal.fi/fmsera/article/view/70360" target="_blank">https://journal.fi/fmsera/article/view/70360</a>
dc.identifier.otherCONVID_28818833
dc.identifier.otherTUTKAID_80083
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60885
dc.description.abstractArtikkelin tarkoituksena on tarkastella aikuisena luokanopettajiksi opiskelevien oppimisen ilon kokemuksia matematiikan peruskurssin aikana kirjoitettujen oppimispäiväkirjojen pohjalta. Fenomenologishermeneuttisen tutkimuksen aineistona on satunnaisotannalla valittujen 10 oppimispäiväkirjan oppimiskokemusten kuvaukset, jotka analysoitiin Atlas.ti -ohjelmalla. Oman matematiikkasuhteen merkityksen tiedostaminen, vertaistuki, yhteisöllinen ja salliva oppimisilmapiiri, onnistumisen kokemukset matematiikan tehtävissä, tavoitteiden asettaminen ja näkyväksi tekeminen sekä niihin pyrkiminen pitkäjänteisellä työllä nousivat esille merkityksellisinä oppimisen ilon kokemuksina.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherMatematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura r.y.
dc.relation.ispartofseriesFMSERA Journal
dc.relation.urihttps://journal.fi/fmsera/article/view/70360
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otheroppimispäiväkirjat: luokanopettajat
dc.titleMatematiikan oppimisen iloa etsimässä? : Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201901031049
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusfi
dc.contributor.laitosKokkola University Consortium Chydeniusen
dc.contributor.oppiaineKasvatustieteiden yksikköfi
dc.contributor.oppiaineThe Unit of Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2019-01-03T13:15:24Z
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange1-11
dc.relation.issn2490-158X
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume2
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Perkkilä, 2018.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomatematiikka
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysofenomenologia
dc.subject.ysohermeneutiikka
dc.subject.ysooppimispäiväkirjat
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysofenomenografia
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3160
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p16486
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2977
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9695
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5104
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3999
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20240
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0