What drives travelers' adoption of user-generated content? : A literature review
Ukpabi, D., & Karjaluoto, H. (2018). What drives travelers' adoption of user-generated content? : A literature review. Tourism Management Perspectives, 28, 251-273. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2018.03.006
Julkaistu sarjassa
Tourism Management PerspectivesPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© 2018 Elsevier Ltd.
User-generated content (UGC) has become an important part of travel planning, as travelers evaluate travel products based on past reviews. However, different factors account for why tourists utilize UGC. The aim of this study is to review extant studies on UGC to identify the antecedents of UGC utilization for travel planning and the theories, models, and frameworks used in these studies. A total of 54 studies from 2005 to 2016 were found. This study found that UGC adoption is determined by attributes relating to the user, the source, the content, and response variables. It also found distinct and heterogeneous theories and frameworks mainly drawn from the information systems, socio-psychology, and management disciplines. Among the antecedents, the average path coefficients of the extracted relationships show that trust predicted attitude more than the other variables. Implications and future research directions are provided.
Julkaisija
Elsevier BVISSN Hae Julkaisufoorumista
2211-9736Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27992985
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The impact of user-generated online reviews on pre-travel planning and accommodation selection processes of Finnish millennial consumers
Lallukka, Tuuli (2021)Käyttäjien luoman sisällön merkitys on kasvanut etenkin matkailun yhteydessä, koska digitalisaation myötä Internetin ja sosiaalisen median käyttö on tullut osaksi jokapäiväistä elämää. Erityisesti käyttäjien luomista ... -
The Comparison of Strategies of Destination Marketing Organizations (DMO’s) and User-Generated Content (UGC) on Instagram
Kop, Aysegul Eda; Niininen, Outi; Marques, Lenia; Lee, Jay; D’Souza, Clare (Mediterranean Tourism Foundation, 2024) -
Dual Perspectives on the Role of Artificially Intelligent Robotic Virtual Agents in the Tourism, Travel and Hospitality Industries
Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki; Olaleye, Sunday A.; Mogaji, Emmanuel (EuroMed Press, 2018)Robotics and artificial intelligence are challenging extant business services and fundamentally impacting business relationships and processes. While studies have elaborately investigated social robotic interactions in ... -
Kirja-arvostelut alustataloudessa : esimerkkinä käyttäjälähtöiset arvostelut Instagramissa
Jaakkola, Maarit; Räisä, Tiina (Media- ja viestintätieteellinen seura MEVI ry, 2021)Kulttuurituotteita eivät sosiaalisen median aikakaudella enää arvostele julkisesti vain perinteisen median ammattikriitikot, vaan myös tavalliset ihmiset osallistuvat teosten julkiseen arvottamiseen erilaisilla digitaalisilla ... -
Improving the game with user generated content : an overview of Skyrim mod users
Hirvonen, Eero (2017)Käyttäjien luoma sisältö on merkittävä ja kasvava osa videopelikulttuuria. Tämä tutkielma tarkastelee fanien luomia ohjelmistomuokkauksia, modeja, joilla muutetaan tai lisätään sisältöä peleissä. Tutkielman tavoitteena on ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.