Sosiaalinen vuorovaikutusnäkökulma oppimiseen ja opettamiseen
Kääntä, L. (2008). Sosiaalinen vuorovaikutusnäkökulma oppimiseen ja opettamiseen. Virittäjä, 112(4), 623-630.
Published in
VirittäjäAuthors
Date
2008Copyright
© Kirjoittaja & Kotikielen Seura, 2008
Kirja-arvio
Hua, Zhu & Seedhouse, Paul & Wei, Li & Cook, Vivian (toim.): Language learning and teaching as social inter-action
Publisher
Kotikielen SeuraISSN Search the Publication Forum
0042-6806Keywords
Original source
https://journal.fi/virittaja/article/view/40727Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/18257581
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
ICAnDoiT: the impact of computerised adaptive corrective feedback on L2 English learners
Leontjev, Dmitri (University of Jyväskylä, 2016)The present dissertation examines the impact of (computerised) adaptive corrective feedback, that is, feedback dynamically adapting to learners’ abilities, in English as a second/foreign language (L2) and explores the ... -
Emotions in second language learning as seen in autobiographical narratives written by university students : a discursive study
Veltheim, Sari (2016)Tunteet ovat osa jokapäiväistä elämäämme, niin hyvässä, kuin pahassakin, ja ne voivat olla ihmisiä eteenpäin vievä tai toisaalta lamaannuttava voima. Tunteet rakentuvat sosiaalisessa kanssakäymisessä, mutta yksilökohtaiset ... -
Learning Grammar for Social Action : Implications for Research and Language Teaching
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Wiley, 2022) -
From interdepe[n]dence to agency : migrants as learners of English and Finnish in Finland
Hakkarainen, Tiina (2011)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti sitten 1990-luvun. Muutos väestörakenteessa vaikuttaa myös suomalaisten koulujen arkeen ja opettajien työhön, mutta tutkimusta maahanmuuttajista erityisesti ...