Games for enhancing basic reading and maths skills : A systematic review of educational game design in supporting learning by people with learning disabilities
Lämsä, J., Hämäläinen, R., Aro, M., Koskimaa, R., & Äyrämö, S.-M. (2018). Games for enhancing basic reading and maths skills : A systematic review of educational game design in supporting learning by people with learning disabilities. British Journal of Educational Technology, 49(4), 596-607. https://doi.org/10.1111/bjet.12639
Julkaistu sarjassa
British Journal of Educational TechnologyPäivämäärä
2018Oppiaine
ErityispedagogiikkaKasvatustiedeNykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöSpecial EducationEducationContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© 2018 British Educational Research Association
Julkaisija
Wiley-Blackwell Publishing Ltd.ISSN Hae Julkaisufoorumista
0007-1013Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28198065
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Akatemiahanke, SALisätietoja rahoituksesta
This research was supported by the Academy of Finland (Project 258659, Project 276012, Project 277340) and the Finnish Cultural Foundation.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Arithmetic fluency and number processing skills in identifying students with mathematical learning disabilities
Hellstrand, H.; Holopainen, S.; Korhonen, J.; Räsänen, P.; Hakkarainen, A.; Laakso, J-M.; Laine, A.; Aunio, P. (Elsevier, 2024)Background Students with mathematical learning disabilities (MLD) struggle with number processing skills (e.g., enumeration and number comparison) and arithmetic fluency. Traditionally, MLD is identified based on arithmetic ... -
In order to enable meaningful playing : how to support player's learning through digital game narrative design
Äyrämö, Sanna-Mari (University of Jyväskylä, 2017)The main research problem of this constructive study is, how player’s learning during game playing can be supported through game narrative design. When the solutions are searched within narrative theories, modern game ... -
AllRead: The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading development - data from pilot studies
Nieminen, Lea; Malessa, Eva; Rantanen, Vesa; Väkeväinen, Nina; Halttunen, Mika; Aoia, Linda; Richardson, Ulla (2022)Hankkeemme pilottitutkimuksissa tarkasteltiin 1–2-luokkalaisten lasten lukutaidon kehittymistä digitaalisen oppimispelin eri versioiden avulla. Tämä tutkimusaineisto sisältää tutkimukseen osallistuneiden lasten pelilokitiedoista ... -
Typical and Atypical Development of Visual Expertise for Print as Indexed by the Visual Word N1 (N170w) : A Systematic Review
Amora, Kathleen Kay; Tretow, Ariane; Verwimp, Cara; Tijms, Jurgen; Leppänen, Paavo H. T.; Csépe, Valéria (Frontiers Media SA, 2022)The visual word N1 (N170w) is an early brain ERP component that has been found to be a neurophysiological marker for print expertise, which is a prelexical requirement associated with reading development. To date, no other ... -
Peruskouluikäisten oppilaiden näkemyksiä hyvän digitaalisen oppimispelin ominaisuuksista ja pelillisestä oppimisesta
Uusi-Kartano, Kosti (2020)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää oppilaiden näkemyksiä hyvän digitaalisen oppimispelin ominaisuuksista sekä pelillisestä oppimisesta. Tavoitteena oli myös täyttää tutkimuksellista aukkoa, jonka oppilaiden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.