Show simple item record

dc.contributor.advisorAaltio, Iiris
dc.contributor.authorVirta, Maiju
dc.date.accessioned2018-04-24T14:55:13Z
dc.date.available2018-04-24T14:55:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1869461
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57737
dc.description.abstractTeknologian muutokset ja digitalisaatio ovat vaikuttaneet erilaisiin liiketoimintaprosesseihin merkittävästi viime vuosikymmenien aikana. Erityisesti sosiaalisen median käyttö on kasvanut huomattavasti ja nykypäivänä sosiaalisen median sivustoilla vieraillaan internetissä eniten. Sosiaalinen media vaikuttaa paitsi yksilöiden vuorovaikutukseen keskenään, myös yritysten sekä yksityisten henkilöiden väliseen vuorovaikutukseen, minkä vuoksi sitä voidaan pitää merkittävänä ilmiönä tänä päivänä. Tämän myötä sen vaikutus huomioidaan tänä päivänä yhä laajemmin osana myös erilaisten yritysten strategioita ja liiketoimintaprosesseja. Rekrytointiprosessi puolestaan on yrityksille merkittävä taloudellinen investointi myös pitkällä aikatähtäimellä. Sosiaalinen media tarjoaa myös rekrytointiprosesseihin uusia toimintamalleja ja aputyökaluja. Tässä pro gradu-tutkielmassa tutkin sosiaalisen median merkitystä erityisesti osana IT-toimialan rekrytointiprosesseja. Tämän osaamisryhmän valintaan vaikutti erityisesti oma mielenkiintoni sekä lisäksi alan osaajien rekrytoinnin haastavuus tänä päivänä sekä viime vuosien aikana, mikä tekee siitä ajankohtaisen tutkimuskohteen. Tutkielma on kvalitatiivinen ja sen aineisto on kerätty viiden puolistrukturoidun teemahaastattelun avulla Helsingissä alkusyksystä 2017. Aineiston analysointi on tehty teemoittelun menetelmää hyödyntäen ja tutkielmassa aihetta on lähestytty erityisesti alan rekrytoijien näkökulmasta.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (59 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherRekrytointi
dc.subject.othersosiaalinen media
dc.subject.otherIT-ala
dc.titleSosiaalisen median hyödyntäminen IT-alan rekrytointiprosesseissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201804242349
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.date.updated2018-04-24T14:55:14Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysorekrytointi
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysotietotekniikka-ala
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record