dc.contributor.author | Lindell, Anssi | |
dc.contributor.author | Kähkönen, Anna-Leena | |
dc.contributor.author | Lehtinen, Antti | |
dc.contributor.author | Lokka, Antti | |
dc.date.accessioned | 2017-11-21T09:57:41Z | |
dc.date.available | 2017-11-21T09:57:41Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Lindell, A., Kähkönen, A.-L., Lehtinen, A., & Lokka, A. (2017). Projektioppimisen mallin kehittäminen kuvataiteen ja ympäristöopin monialaiseen ohjaamiseen. In <i>Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016</i> (pp. 32-42). Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA). Proceedings of the FMSERA annual symposium. <a href="https://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032" target="_blank">https://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_27342637 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_75644 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/55956 | |
dc.description.abstract | Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 yhtenä tavoitteena on eheyttää
opetusta. Checkpoint Leonardo, muuttuva energia -oppimisprojektissa (CPLME)
yhdistimme luonnontieteen sisältöjä muihin kouluaineisiin, erityisesti kuvataiteeseen.
Samalla pyrimme kehittämään projektioppimisen mallin, joka eheyttää opettajan- ja
täydennyskoulutusketjun hyödyntäen koulun ulkopuolisia ja virtuaalisia
oppimisympäristöjä ja -yhteisöjä. Tutkimme opettajaopiskelijoiden näkemyksiä
oppiaineiden rooleista ja oppimisympäristöjen hyödyntämisestä. Kaikki kyselyyn
osallistuneet 27 opiskelijaa pitivät projektissa luonnontiedettä tietämiseen liittyvänä ja
23 heistä piti kuvataidetta tekemiseen liittyvänä oppiaineena. Oppimisympäristöinä
haluttiin eniten hyödyntää luontoa ja museoita. Opiskelijoista 10 ei osannut nimetä
yhtään virtuaalista oppimisympäristöä. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA) | |
dc.relation.ispartof | Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016 | |
dc.relation.ispartofseries | Proceedings of the FMSERA annual symposium | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032 | |
dc.subject.other | projektioppiminen | |
dc.subject.other | kuvataide | |
dc.subject.other | ympäristöoppi | |
dc.title | Projektioppimisen mallin kehittäminen kuvataiteen ja ympäristöopin monialaiseen ohjaamiseen | |
dc.type | conferenceObject | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201711134229 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kuvataide | fi |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | fi |
dc.contributor.oppiaine | Visual Arts | en |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/ConferencePaper | |
dc.date.updated | 2017-11-13T10:15:08Z | |
dc.type.coar | conference paper | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 32-42 | |
dc.relation.issn | 2489-4583 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat, 2017. Tämä on avoin artikkeli, joka on julkaistu Creative Commons -lisenssillä. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.relation.conference | Finnish Mathematics and Science Education Research Association annual symposium | |
dc.subject.yso | kuvataide | |
dc.subject.yso | ympäristöoppi | |
dc.subject.yso | projektioppiminen | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2739 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p18532 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16501 | |