Show simple item record

dc.contributor.authorJoutsenlahti, Jorma
dc.contributor.authorPerkkilä, Päivi
dc.contributor.authorTossavainen, Timo
dc.date.accessioned2017-11-17T12:20:53Z
dc.date.available2017-11-17T12:20:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationJoutsenlahti, J., Perkkilä, P., & Tossavainen, T. (2017). Näytteitä murtoluvun käsitteestä eri aikakausien oppikirjoissa. In <i>Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016</i> (pp. 99-109). Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA). Proceedings of the FMSERA annual symposium. <a href="https://journal.fi/fmsera/article/view/60904" target="_blank">https://journal.fi/fmsera/article/view/60904</a>
dc.identifier.otherCONVID_27355590
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/55915
dc.description.abstractTässä artikkelissa kartoitamme sitä, miten murtoluvun käsitettä on opetettu eräissä 1800–2000-lukujen alaluokkien oppikirjoissa, ja millaisia murtoluvun käsitekuvia tarkasteluun valituista oppikirjoista välittyy. Osoittautuu, että murtolukua on käsitelty monipuolisesti ja eri tavoin jo 1800-luvun oppikirjoissa ja osa näistä käsittelytavoista on edelleen käytössä. Uuden matematiikan kirjoissa korostuu jonkin verran konseptuaalinen ajattelu, muuten murtolukujen käsittelyä hallitsee laskemisen näkökulma.
dc.language.isoeng
dc.publisherFinnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
dc.relation.ispartofProceedings of the annual FMSERA symposium 2016
dc.relation.ispartofseriesProceedings of the FMSERA annual symposium
dc.relation.urihttps://journal.fi/fmsera/article/view/60904
dc.subject.othermurtoluvut
dc.subject.otherkäsitteet
dc.subject.othermatematiikka
dc.subject.otheroppikirjat
dc.titleNäytteitä murtoluvun käsitteestä eri aikakausien oppikirjoissa
dc.typeconference paper
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201711154255
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusfi
dc.contributor.laitosKokkola University Consortium Chydeniusen
dc.contributor.oppiaineKasvatustieteiden yksikköfi
dc.contributor.oppiaineThe Unit of Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/ConferencePaper
dc.date.updated2017-11-15T10:15:04Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_5794
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange99-109
dc.relation.issn2489-4583
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat, 2017. Tämä on avoin artikkeli, joka on julkaistu Creative Commons -lisenssillä.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationconferenceObject
dc.relation.conferenceFinnish Mathematics and Science Education Research Association annual symposium
dc.subject.ysomurtoluvut
dc.subject.ysokäsitteet
dc.subject.ysomatematiikka
dc.subject.ysooppikirjat
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p19541
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2267
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3160
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p159
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.type.okmA4


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© Kirjoittajat, 2017. Tämä on avoin artikkeli, joka on julkaistu Creative Commons -lisenssillä.
Except where otherwise noted, this item's license is described as © Kirjoittajat, 2017. Tämä on avoin artikkeli, joka on julkaistu Creative Commons -lisenssillä.