Murtoluvun oppimisen ja opettamisen eteneminen Hei! nyt lasketaan -kirjasarjassa
Päivämäärä
2002Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Kumpi on suurempi, puolet kolmasosasta vai kolmasosan puolikas?" : murtolukukäsitteen opettaminen kolmessa kolmannen luokan oppikirjassa
Mäki, Nella; Vihelä, Elina (2019)Kolmannella luokalla matematiikan opetuksessa uusien käsitteiden ja sisällön määrä kasvaa alkuopetukseen nähden. Murtoluvun käsite on yksi näistä opetettavista asioista. Tämän tutkielman tarkoituksena on vertailla ... -
Näytteitä murtoluvun käsitteestä eri aikakausien oppikirjoissa
Joutsenlahti, Jorma; Perkkilä, Päivi; Tossavainen, Timo (Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA), 2017)Tässä artikkelissa kartoitamme sitä, miten murtoluvun käsitettä on opetettu eräissä 1800–2000-lukujen alaluokkien oppikirjoissa, ja millaisia murtoluvun käsitekuvia tarkasteluun valituista oppikirjoista välittyy. ... -
Sustainability Development in Mathematics Education : A Case Study of What Kind of Meanings Do Prospective Class Teachers Find for the Mathematical Symbol “2/3”?
Joutsenlahti, Jorma; Perkkilä, Päivi (MDPI AG, 2019)In this article, our focus is on sustainable development in mathematics education from the point of view of teacher training. The aim was to develop prospective teachers’ content knowledge and pedagogical content knowledge ... -
Kirjoittamaton kirja, kirjoitettu kirja ja luonnonkirja : planetaariset ilmiöt teksteinä ja kuvina peruskoulun ja lukion oppikirjoissa
Ojala, Jorma (Jyväskylän yliopisto, 1997) -
Oppimisen ja opettamisen kokemuksia vuosiluokkiin sitomattomassa esi- ja alkuopetuksessa
Raitila, Anna-Maija; Lassila, Johanna (2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.